فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۲۰۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / قیمت و حباب بازار سکه در مقابل هم ایستادند

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 25 مرداد 1403 / قیمت و حباب بازار سکه در مقابل هم ایستادند

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند نزولی در بازار طلا با ریتم کاهشی فاکتورهای تعیین قیمت در این بازار رخ داد. برخلاف افت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی قیمت در بازار طلا اما حباب سکه روند افزایشی داشت. معامله‌گران این ریتم افزایشی حباب را متاثر از رشد تقاضا در بازار می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه در تمام قطعات و وزن‌ها با افت ارزش بازگشایی شد. بازار فلز زرد متعاقب روند نزولی اونس جهانی طلا و دلار کاهشی شد و روند یکدستی داشت. نکته قابل توجه در بازار سکه طی روز چهارشنبه افزایش حباب بیشتر قطعات سکه برخلاف افت قیمت‌ها بود.

Screenshot 2024-08-14 at 5.22.40 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی با وجود اهمیت رخدادهای خاورمیانه و تاثیرپذیری بازارهای مالی از آن، هر گونه پیش‌بینی قیمت در بازارهای مالی را نشدنی می‌دانند. آنها معتقدند روند فعلی قیمت در بازارهای مالی در انتظار تصمیمات سیاسی است و دوام چندانی ندارد.

فعالان بازار طلا می‌گویند انتظار می‌رود قیمت‌ها فعلا در همین محدوده باقی بماند. با توجه به تلاش سیاست‌گذار در جهت تثبیت قیمت دلار، این موضوع مستقیما با آرامش در بازار طلا ارتباط دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد امکان پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت شدنی نباشد. گفتنی است تحلیلگران بازارها تنها شرط کاهش شدید قیمت در بازارهای مالی را توافق برجام می‌دانند.

هر گرم نقره ۵۲ هزار تومانی شد

اونس جهانی طلا با کاهش ارزش بازگشایی شد. طلای جهانی  در لحظه نگارش این گزارش با افت ۱۳ دلاری به قیمت ۲۴۵۳ دلاری رسید. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش ۱۵ سنتی روی رقم ۲۷ دلار و ۷۵ سنتی در حال معامله است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۲ هزار و ۹۳۰ تومانی عرضه شد و ۷۶۰ تومان کاهش داشت.

سکه گرمی به کانال ۶ میلیونی برگشت

قیمت سکه امامی در پنجمین روز هفته با کاهش ۲۴۰ هزار تومانی روی رقم ۴۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با افت ۱۸۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۴۱۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی و ربع سکه با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با این مقدار افت به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت. این قطعه روز چهارشنبه با رقم ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در پنجمین روز هفته با کاهش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۱۱۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۸۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۴۲ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه به غیر از افت ۱۶۲ هزار تومانی ربع سکه در سایر قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۳۰۹ هزار تومان،‌ سکه بهار ۴۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵ هزار تومان و سکه گرمی  ۲۵ هزار تومان رشد داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.