فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۳۱۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / دلار در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / دلار در کریدور پنجم یک کانال عقب‌نشینی کرد

قیمت دلار در شروع معاملات آخرین روز هفته با کاهش ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت. افت پلکانی این اسکناس از روزهای ابتدایی هفته جاری شروع شد و تا پایان هفته ادامه داشت. معامله‌گران آرامش سیاسی روزهای اخیر و افت انتظارات تورمی را دلیل کاهش قیمت این اسکناس می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در شروع معاملات امروز پنجشنبه ۲۵ مرداد با کاهش ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی بازگشایی شد. این میزان افت، اسکناس آمریکایی را در کریدور پنجم یک کانال عقب‌ نشاند. در لحظه نگارش این گزارش دلار در نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم در حال معامله است.

Screenshot 2024-08-15 at 12.09.38 PM

تحلیلگران بازارهای مالی با مفروضات فعلی، کف قیمت دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم می‌دانند. با این وجود به نظر می‌رسد اگر اخبار مساعدی از آتش‌بس در غزه منتشر شود اسکناس دلار به زیر محدوده ذکر شده نیز خواهد آمد.

تحلیلگران اقتصادی موضوع پیش‌فروش خودرو و مسدود شدن پول در حساب‌های وکالتی را نیز یکی از عوامل کاهش نقدینگی در بازار ارز می‌دانند. آنها معتقدند متقاضیان به سمت بازار خودرو روی آورده‌اند. خروج پول از بازار سرمایه و عدم افزایش قیمت در بازار ارز و سکه، خروج بیش از یک همت طی سه روز گذشته از صندوق درآمد ثابت و بیش از ۲۰ همت از بورس این ادعا را تقویت می‌کند.

معامله‌گران می‌گویند بازارهای مالی از هیجان و التهاب هفته‌های گذشته تا حدودی خالی شده و روند تقاضا از عرضه اندکی عقب افتاده است. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار نیز در هفته اخیر با ارزپاشی و افزایش احتمال توافق برجام در ایجاد روند نزولی در بازار ارز موفق بوده است.

قیمت تتر برخلاف دلار گران شد

قیمت درهم امروز با افت ۱۱۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفته است. قیمت تتر روز پنجشنبه بر خلاف قیمت دلار افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و روی رقم ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۵ هزار و ۶۸۰ تومانی معامله شد و کاهش ۴۵۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۴ هزار و ۹۱۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز گذشته ۳۰۰ تومان ارزان شد.

گفتنی است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳ تومانی عرضه شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.