فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۳۵۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در هفته چهارم مرداد ۱۴۰۳ / سرخ پوشی بازارها زیر چتر جمع‌آوری نقدینگی رخ داد؟

بازدهی بازارها در هفته چهارم مرداد 1403 / سرخ پوشی بازارها زیر چتر جمع‌آوری نقدینگی رخ داد؟

بازدهی بازارها در هفته چهارم مرداد در تمام بخش‌های مورد بررسی منفی بود. کاهش بیش از دو هزار تومانی قیمت دلار بازارهای مالی را با خود همراه کرد و بورس نیز با خروج هزار میلیارد تومان پول حقیقی به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت نیوز،

بازدهی بازارها در هفته چهارم مرداد در تمام بخش‌های مورد بررسی منفی بود. سکه پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در یک هفته اخیر شد و دلار و طلا در مرتبه بعدی قرار گرفتند.

Screenshot 2024-08-15 at 3.40.14 PM

در هفته چهارم مرداد سیگنال‌های ورودی به بازارها بر خلاف هفته ماقبل آن از آرامش نسبی برخوردار بود و معامله‌گران احتمال وقوع جنگ و یا تنش مجدد در منطقه خاورمیانه را کم دانستند.

در هفته اخیر مهم‌ترین سیگنال ورودی به بازارها موضوع انتخاب کابینه دولت چهاردهم و امیدواری نسبت به آینده سیاسی در خصوص احیای برجام، پیش‌‌فروش خودرو و جمع‌ آوری نقدینگی و احتمال آتش‌بس در غزه بود.

به نظر می‌رسد موضوع بلوکه شدن پول در حساب‌های وکالتی برای شرکت در قرعه‌کشی پیش‌فروش خودرو منجر به جمع شدن بخشی از نقدینگی در بازارها شد و این موضوع با وجود افزایش قیمت اونس جهانی طلا روند کاهشی به بازار طلا داد.

دلار ۲۳۰۰ تومان ارزان شد

قیمت دلار  از ۱۸ تا ۲۵ مرداد با کاهش پلکانی همراه شد. این اسکناس بر خلاف هفته گذشته با افت بازدهی به کار خود پایان داد. دلار در هفته چهارم مرداد بازدهی منفی ۳.۷۵ درصدی و کاهش قیمت دو هزار و ۳۰۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در پله ابتدایی از کانال پایانی کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

اونس جهانی طلا ۵۱ دلار گران شد

روز پنجشنبه ۲۵ مرداد هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسید و افت قیمت ۹۴ هزار تومانی داشت. این هفته طلا افت بازدهی ۲.۶۳ درصدی داشت.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون و ۸۴ هزار تومانی ایستاد و کاهش بازدهی ۲.۴۷ درصدی و افت قیمت ۳۸۲ هزار تومانی داشت.

گفتنی است در هفته چهارم مرداد طلای جهانی برخلاف هفته‌ گذشته افزایشی شد. این فلز ارزشمند در بازارهای جهانی رشد ۵۱ دلاری و افزایش بازدهی ۲.۱۲ درصدی داشت. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۴۵۸ دلار در حال معامله است.

سکه، پرچمدار افت بازدهی شد

در هفته اخیر سکه امامی کاهش بازدهی ۳.۹۷ درصدی و افت قیمت یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۵ مرداد با قیمت ۴۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۶ میلیون و ۹۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت.

خودرو پول بورس را جارو کرد!

بررسی روند سهم‌های بازار سهام در هفته چهارم مردادماه نشان می‌دهد، پنج سهم تپسی، وبانک، کایتا، بنو و شفام در این هفته حدود چهار درصد بازدهی داشتند و در صدر جدول بیشترین بازدهی قرار گرفتند.

IMG_20240815_020833_521

کمترین بازدهی نمادها در هفته چهارم مرداد 1403

در طرف دیگر ماجرا دو سهم فسدید و فبیرا با افت پنج درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کردند و به سطوح 11 و 615 و 174 تومانی رسیدند. همچنین سه سهم تکنو، کیا و چکارن نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس این هفته بودند.

IMG_20240815_020833_723

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.