فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۶۰۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ریسک‌های سیاسی بازدهی یک ماهه دلار را مثبت کرد

قیمت دلار ۲.۳۶ درصد رشد کرد

پیش بینی قیمت دلار 1 شهریور 1403 / ریسک‌های سیاسی بازدهی یک ماهه دلار را مثبت کرد

قیمت دلار در آخرین روز مرداد با نوسان کاهشی بازگشایی شد و با رشد پلکانی در کانال هشتم از کریدور پنجم پیشروی کرد. بررسی روند یک ماهه دلار حاکی از بازدهی ۲.۳۶ درصدی این اسکناس است. این رشد هزار و ۳۵۰ تومانی برخلاف بازدهی منفی ۳.۳۷ درصدی ماه گذشته رخ داد. می‌‌توان گفت ریسک‌های سیاسی و تنش در منطقه خاورمیانه منجر به افزایش قیمت دلار در مدت اخیر شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با کاهش ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات با رشد ۳۵۰ تومانی به نیمه بالایی کانال هشتم از کریدور پنجم برگشت. نوسان قیمت دلار در روزهای اخیر با تلرانس ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی و در کانال هشتم از کریدور پنجم رخ داده است. معامله‌گران شرایط فعلی اسکناس آمریکایی را در روند رنج می‌دانند و معتقدند در صورتی که آرامش سیاسی روزهای اخیر پابرجا بماند دلار تا نیمه‌های شهریور در روند رنج معامله خواهد شد.

چه سیگنالی مانع رشد شارپی قیمت دلار شد؟

بررسی بازدهی دلار در یک‌ماهه مرداد حاکی از رشد بازدهی ۲.۳۶ درصدی و افزایش قیمت هزار و ۳۵۰ تومانی است. در مرداد ۱۴۰۳ مهم‌ترین سیگنالی که روانه بازارها شد موضوع ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسیِ مقاومت اسلامیِ حماس در تهران و اخبار و رخدادهای منطقه خاورمیانه بود. این رویدادها بازارهای مالی به‌ویژه دلار را افزایشی کرد، اما سیاست‌گذار نیز با تدابیری اجازه صعود قیمت دلار به کریدور بالاتر را نداد.

موضوع پیش‌فروش خودرو و بلوکه کردن پول مردم در حساب‌های وکالتی، خبردرمانی و مانور ویژه بر اخبار مربوط به پیشی گرفتن کامالا هریس در انتخابات پیش‌ روی آمریکا از دونالد ترامپ نماینده حزب جمهوری‌خواه با هدف افزایش امید به آینده برجام، موضوع انتخاب تیم اقتصادی دولت چهاردهم و مساله پاسخ ندادن ایران به اقدام تروریستی اسرائیل در تهران از مهم‌ترین مسائل یک ماه مرداد بود که تا حدودی توانست مانع رشد شارپی اسکناس دلار شود.

پیش‌ بینی قیمت دلار

تحلیلگران بازار ارز ماندگاری دلار در محدوده‌ قیمتی فعلی را با وجود آتش‌بس در غزه بالا می‌دانند. آنها معتقدند اگر دلار نتواند به کریدور ششم صعود کند برای هفته‌های آینده در دو پله پایانی کریدور پنجم نوسان خواهد داشت. پیشنهاد آنها برای سرمایه‌گذاران تقسیم کردن پول‌هایشان با استراتژی درست در سبدهای مختلف سرمایه‌گذاری و خریدهای پلکانی است.

قیمت درهم فریز شد

قیمت درهم روز چهارشنبه نوسان افزایشی ۱۰ تا ۲۰ تومانی داشت اما در ادامه معاملات با همان قیمت ۱۶ هزار و ۹۰ تومانی روز گذشته بسته شد. قیمت تتر در پنجمین روز هفته با رشد ۱۰۰ تومانی در سطح ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۸۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۸۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۶۴۰ تومانی ایستاد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز چهارشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۸ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۲۱۴ تومانی عرضه شد و حدود ۵۰ تومان کاهش پیدا کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.