فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۴۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳ شهریور ۱۴۰۳/ بازار طلا بر مدار کاهش اونس طلا می‌چرخد؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 3 شهریور 1403/ بازار طلا بر مدار کاهش اونس طلا می‌چرخد؟

قیمت طلا و سکه در هفته اخیر برخلاف دلار با بازدهی مثبت بسته شد. هر چند برخی معامله‌گران معتقدند روند خنثی دلار به عنوان سد صعود بازار طلا عمل کرد، اما سکه امامی در مدت اخیر بیش از یک میلیون تومان گران شد. در بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا به زیر محدوده ۲۵۰۰ دلاری برگشت. باید دید این موضوع باعث کاهش قیمت در بازار طلا در شروع هفته‌ای که تعطیلی دارد، می‌شود؟

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در این هفته هر دو روند افزایش و کاهش را داشتند و در نهایت با بازدهی مثبت به کار خود پایان دادند. بازار طلا با تحرکات مثبت اونس جهانی طلا همراه شد؛ اما به نظر می‌رسد قیمت دلار مانع رشد بیشتر قیمت در بازار طلا به تناسب اونس شده است.

Screenshot 2024-08-23 at 2.13.54 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

باید در نظر داشت دلار و اونس جهانی فاکتورهای اصلی تعیین قیمت در بازار طلا هستند؛ اما دلار بازیگر اصلی‌تری برای بازار طلا و سکه به حساب می‌آید. در روزهای پایانی مرداد آرامش در منطقه خاورمیانه و بلوکه شدن پول در حساب‌های وکالتی قیمت دلار را در منطقه‌ای مشخص با نوسانات محدود حفظ کرد. در مقابل قیمت اونس جهانی طلا  افت و خیز زیادی داشت؛ اما قیمت طلا و سکه بیشتر تابع روند خنثی دلار و نوسانات محدود ۵۰ تا ۵۰۰ تومانی این اسکناس قرار داشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی در روند صعودی قرار گرفته و با رقم ۲۴۹۶ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۳۵ سنتی در حال معامله است و کاهش ۴۱ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۸۰۰ تومانی دارد.

ربع‌‌سکه ۱۵ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز پنج‌شنبه اول شهریور با رقم ۴۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۲۳۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۷۶۷ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌سکه هر یک با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر و در سطح هفت میلیون تومان ایستاد.

قیمت طلا روز پنج‌شنبه نوسان افزایشی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۸۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۳۵ هزار تومانی رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.