فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۲۵۴

برای سرمایه‌ گذاری، سکه چی بخریم؟

برای سرمایه‌ گذاری، سکه چی بخریم؟

کارشناس طلا و صندوق های طلا، بهترین نوع سرمایه گذاری را در صندوق های طلا دانست و گفت:با توجه به اینکه صندوق های قابل معامله در بورس، گواهی سکه بهار آزادی را دارا هستند سرمایه گذاری صندوق هارا با گواهی این سکه جذاب تر کرده اند.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد صادق میرزائی تحلیل بازار سکه را بررسی و در رابطه با بهترین نوع سرمایه گذاری در این راستا گفت: ابتدا باید انواع سکه از نوع، تمام سکه طرح امامی، بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه را بررسی کنیم. در حال حاضر سکه امامی حدود ٧ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان که بیانگر ١٨ درصد حباب است. همچنین سکه‌ی بهار آزادی تنها ٧ درصد حباب دارد که حدودا ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این موضوع بیانگر این است که سکه‌ی بهار آزادی مناسب تر از سکه‌ی امامی برای سرمایه گذاری است که کاملا مقطعی است و بیشترین تقاضا در بازار برای سکه امامی خواهد بود. اما با توجه به اینکه صندوق های قابل معامله در بورس، گواهی سکه بهار آزادی را دارا هستند سرمایه گذاری صندوق هارا با گواهی این سکه جذاب تر کرده اند.

میرزائی پیشنهاد سرمایه گذاری خود در صندوق های طلا را اینگونه بیان کرد و گفت: تا زمانی که دلار زیر۵٠ هزار تومان است می‌توان خرید طلا را داشت و به صورت پلکانی بر طلا سرمایه گذاری کرد. همچنین سرمایه گذاری در صندوق های طلا منطقی تر خواهد بود.

کارشناس طلا و صندوق های طلا ریسک های متحمل بر صندوق های طلا اعلام کرد و افزود: ریسک هایی مانند محدود کردن دامنه نوسان یا بسته شدن بازار نیز صندوق های طلا را در بر می‌گیرد لذا اگر با صندوق های طلا میانه خوبی ندارید پیشنهاد می‌شود سکه فیزیکی بهار آزادی یا گواهی های سکه در بورس را خریداری کنید اما در حال حاضر صندوق های طلا منطقی تر هستند.

میرزائی سرمایه گذاری در نیم سکه و ربع سکه را غیر منطقی دانست و گفت: وضعیت نیم سکه بدین گونه است که ٢۴ درصد حباب با ۵ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان دارا است. همچنین ربع سکه نیز ۴٠ درصد حباب دارد. بالاترین حباب را ربع سکه دارد لذا ربع سکه و نیم سکه برای سرمایه گذاری مناسب نیستند.

وی درپایان با طرح این سوالی که سکه امامی چه زمانی برای سرمایه گذاری جذاب می‌شود؟ اظهارداشت: هم اکنون ١٨ درصد حباب سکه امامی است و معمولا وقتی زیر ٢٠ درصد حباب دارد برای سرمایه گذاری جذاب خواهد بود که ایده آل به نظر نمی‌آید. گفتنی است بازه‌ ایده آل سرمایه گذاری در سکه امامی حباب زیر ١۵ درصد است.

منبع : صدای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.