فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۳۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ شهریور ۱۴۰۳ / روند الاکلنگی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ شهریور 1403 / روند الاکلنگی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه با افزایش محدود قیمت دلار همراه شد. روند قیمت در بازار طلا متاثر از نوسانات دلار، در محدوده‌ای مشخص گرفتار شد. در روند صعودی تلرانس ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی، قیمت سکه‌های سنگین را تا آستانه کانال بالاتر بالا می‌برد و سکه‌های سبک‌تر نیز میان کانال بالاتر و پایین‌تر سرگردانند. تحلیلگران بازارهای مالی این روند الاکلنگی را در صورت ثبات شرایط سیاسی، تا هفته آینده پایدار می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با تلرانس ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی در روند صعودی قرار گرفت. رشد قیمت در بازار طلا با حمایت دلار رخ داد و در روز چهارشنبه، اونس جهانی طلا با کاهش ۲۱ دلاری بازیگر فعالی در تعیین قیمت بازار فلز زرد نبود.

Screenshot 2024-08-28 at 5.26.48 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران، تقاضا برای خرید طلا را با توجه به روزهای پایانی ماه صفر افزایشی می‌دانند. آنها معتقدند این افزایش تقاضا تنها بر فراز و فرود حباب سکه تاثیر دارد و باعث افزایش قیمت در بازار طلا نمی‌شود. گفتنی است در روز چهارشنبه حباب سکه افزایش داشت و با رشد قیمت همراه بود.

تحلیلگران بازار طلا با توجه به تصمیمات فدرال رزرو، احتمال کاهش قیمت اونس جهانی طلا و برگشت به محدوده ۲۴۰۰ دلاری را می‌دهند. آنها با تکیه بر سیگنال‌های مساعد داخلی مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات برجام و تثبیت قیمت دلار، روزهای آرامی را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند محدوده‌های فعلی تا هفته آتی برای بازار طلا دوام دارد به این شرط که سیگنال نامساعدی روانه بازارها نشود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با رقم ۲۵۰۶ دلاری در حال معامله است و کاهش بیش از ۲۱ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۳۷ سنتی در حال معامله است و افت ۶۳ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۶ هزار و ۵۶۰ تومانی ایستاده است و افت ۸۱۰ تومانی دارد.

نیم و ربع سکه میان دو کانال سرگردان شدند

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه ۷ شهریور با رقم ۴۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومانی معامله شد و رشد ۳۱۵ هزار تومانی داشت. سکه‌ بهار با افزایش ۳۲۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۹۱۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع‌ سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشتند. نیم‌سکه کانال ۲۳ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۲۳ میلیون و ۰۱۵ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه نیز به کانال ۱۵ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۱۵ میلیون ۱۵۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی طی دو روز گذشته تغییر قیمت و در سطح ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی ایستاده است.

حباب سکه با رشد قیمت همراه شد

قیمت طلا روز چهارشنبه همانند سکه افزایش داشت. هر مثقال طلا با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۱۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۶۳ هزار تومانی رسید.

حباب سکه روز چهارشنبه در تمام قطعات رشد داشت. حباب سکه امامی ۲۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۲۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۶ هزار تومان و ربع سکه ۱۸۲ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه گرمی ۱۲ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.