فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۰۵۱

قیمت جهانی طلا امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳

قیمت جهانی طلا امروز 19 شهریور 1403

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد افزایش به ۲۴۹۸ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه کمی پایین‌تر از آستانه 2500 دلار معامله می‌شود. تاجران منتظر اطلاعات شاخص قیمت مصرفکننده هستند که قرار است تا پایان هفته منتشر شده و حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد افزایش ش به 2498 دلار و 41 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.09 درصدی به 2526 دلار و 80 سنت رسیده است.

اطلاعات پایین‌تر از حد انتظار تورم در چین نگرانی نسبت به افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا را افزایش داده و باعث شده مقامات این کشور به دنبال اقدامات محرک بیشتری برای توسعه اقتصاد باشند که می‌تواند از قیمت طلا هم حمایت کند.

تورم در چین 0.6 درصد در ماه اوت نسبت به سال گذشته افزایش داشته در حالی که انتظار یک افزایش 0.7 درصدی می‌رفت.

انتظار کاهش قابل‌توجه نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه دورنمای خوشبینانه‌ای برای طلا رقم زده است. اما افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت این فلز گرانبها خواهد شد، چون ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد.

اطلاعات ناامیدکننده اشتغال در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد ارزش دلار را به پایین‌ترین سطح طی 8 روز گذشته رساند. لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در آمریکا 142 هزار افزایش یافته در حالی که انتظار یک افزایش 160 هزارتایی می‌رفت.

تاجران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود و حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اجلاس آینده را مشخص کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.54 درصد افزایش به 28 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.87 درصدی به 932 را 80 سنت رسیده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.