فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۳۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / قیمت تتر ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان شد

قیمت دلار امروز ۲۰ شهریور 1403 / قیمت تتر ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان شد

قیمت دلار امروز با کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. اسکناس دلار همچنان در کانال پایانی کریدور پنجم نوسان دارد. این اسکناس از ابتدای این هفته پیوسته با افت پلکانی همراه بوده است. معامله‌گران از تلاش بازارساز برای حفظ قیمت دلار در محدوده فعلی می‌گویند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز سه‌شنبه با کاهش محدودی بازگشایی شد. این افت قیمت باعث تغییر کانال اسکناس دلار نشد و در لحظه نگارش این گزارش دلار در نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم در حال معامله است.

Screenshot 2024-09-10 at 12.15.40 PM

معامله‌گران معتقدند بازارساز سخت تلاش دارد قیمت دلار را در کریدور پنجم نگه دارد‌؛ اما حفظ این محدوده مستلزم آن است که تقاضا، شتابزده بالا نرود. کارشناسان اقتصادی معتقدند تلاش دولت چهاردهم ادامه سیاست تثبیت دلار است.

گفتنی است وزیر اقتصاد و دارایی از مشخص شدن رئیس جدید سازمان بورس در جلسه امروز شورای عالی بورس خبر داده است. عبدالناصر همتی اعلام کرد: «در تلاش هستیم نرخ ارز نیمایی را افزایش و نرخ ارز بازار آزاد را کاهش دهیم.» به اعتقاد معامله‌گران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس و این سیگنال ارزی در صورت ثبات شرایط سیاسی می‌تواند قیمت دلار را در هفته‌های آینده در محدوده قیمتی فعلی تثبیت نماید.

درهم درجا زد

گفتنی است قیمت درهم امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته با رقم ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومانی بازگشایی شد. قیمت تتر روز سه‌شنبه با کاهش ۱۵۰ تومانی بازگشایی شد و روی رقم ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۹۱۰ تومانی معامله شد و کاهش ۳۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۷۸۰ تومانی ایستاد و کاهش ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۳۵۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۷۸۳ تومانی عرضه شد و افزایش ۷۰ تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.