فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۶۱۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت دلار ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / یخ دلار با سیگنال مثبت پزشکیان آب می‌شود؟

پیش بینی قیمت دلار ۲۷ شهریور 1403 / یخ دلار با سیگنال مثبت پزشکیان آب می‌شود؟

قیمت دلار سومین روز هفته را با نوسان محدودی پشت‌ سر گذاشت. این اسکناس در پله‌های نخستین کانال پایانی کریدور پنجم معامله شد. گفتنی‌ است رئیس‌جمهوری در نخستین نشست خبری خود، درباره رفع تحریم‌ها و FATF اظهاراتی بیان کرد که می‌تواند در صورت برداشتن گام‌های اساسی، منجر به عقب‌نشینی قیمت دلار در کریدور پنجم شود.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت دلار روز دوشنبه با تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در نیمه پایینی کانال ۹ از کریدور پنجم معامله شد. معامله‌گران دلار را لیدر سایر بازارها می‌دانند و معتقدند روند کاهشی قیمت در تمام بازارها به‌ویژه خودرو و بورس با سیاست تثبیت قیمت دلار رخ داده است. آنها دلار را پیشگام رکود در سایر بازارها می‌دانند و معتقدند علاوه بر تثبیت قیمت دلار از سوی سیاست‌گذار، کاهش نقدینگی روزهای پایانی ماه منجر به فریز قیمت دلار شده است.

فعالان بازار ارز روند کاهشی محدود قیمت درهم را نیز در روند رنج دلار موثر می‌دانند و فراز و فرود هفته‌های اخیر را موضوع عادی و روند طبیعی بازار ارز عنوان می‌کنند.

گفتنی است روز دوشنبه نخستین نشست خبری مسعود پزشکیان با حضور خبرنگاران در سالن اجلاس سران برگزار شد. در این نشست رئیس دولت چهاردهم در خصوص رفع تحریم‌ها و FATF گفت: «نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلت نظام خواهم نوشت تا موضوع FATF را دوباره دنبال کنیم. لازمه رشد ما تشکیل بازار آزادی است که بتوانیم سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. دیپلماسی خارجی ما بر مبنای عزت، مصلحت و حکمت همواره پابرجا خواهد بود.»

پیش بینی قیمت دلار

در صورتی که گام‌های اساسی و جدی در خصوص آنچه در مدت کوتاه روی کار آمدن دولت چهاردهم مطرح شده است برداشته شود، می‌توان به تثبیت قیمت دلار در ماه‌های آینده امید بست. هرچند کارشناسان اقتصادی معتقدند به‌جز سرکوب دلار از سوی بازارساز، کاری از دست دولت برنمی‌آید. آنها ریشه رشد نقدینگی را ناشی از کسری بودجه ساختاری دولت ‌می‌دانند و معتقدند دولت مادامی که کسری بودجه ساختاری داشته باشد به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند نقدینگی را کنترل کند و در نتیجه تورم نه‌تنها روی دلار بلکه بر قیمت همه کالاها اثر خواهد گذاشت.

حواله دلار در روند رنج بازار ارز ۴۶ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز دوشنبه با رشد محدود ۶۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومانی معامله شد. قیمت تتر روز دوشنبه همانند دلار تغییر قیمت محدودی داشت و با رشد ۱۰۰ تومانی  در سطح ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۸۱۰ تومانی معامله شد و کاهش ۵۰ تومانی پیدا کرد. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۶۵۰ تومانی ایستاد و کاهش ۱۳۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز دوشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۴۳۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۶ هزار و ۷۲ تومانی عرضه شد و افزایش بیش از ۱۰۰ تومانی پیدا کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.