فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۲۲۹

رونمایی از ربات انسان نما با قابلیت حمل اشیای سنگین + فیلم

رونمایی از ربات انسان نما با قابلیت حمل اشیای سنگین + فیلم

یک ربات انسان‌نما اکنون می‌تواند مزاحمت‌های خارجی غیرقابل پیش‌بینی را فیلتر کرده و مکان شی مورد نظر را دوباره پیدا کند.

به گزارش تجارت نیوز،

نیاز روزافزونی به ربات‌هایی وجود دارد که بتوانند وظایف دشوار را با دقت انجام دهند. در این عرصه، لیمیکس داینامیکس(LimX Dynamics) ربات انسان نما CL-۱ خود را به نمایش گذاشته است که می‌تواند با موفقیت اجسام سنگین را بلند کند.

به نقل از آی‌ای، به گفته این شرکت، این ربات می‌تواند در اطراف خانه کمک کند و چندین کار را انجام دهد.

در ویدئویی که به تازگی توسط لیمیکس داینامیکس به اشتراک گذاشته شده است، این ربات در حال بلند کردن اجسام سنگین و جابه‌جایی آنها در میان قفسه‌های یک انبار شبیه‌سازی شده دیده می‌شود.

این ربات زمانی قادر به انجام این وظایف شد که شرکت کنترل حرکت کل بدن و دستکاری حرکتی ادراکی در لحظه را با ارتقاء سخت افزاری بهبود بخشید.

این ربات انسان‌نما اکنون می‌تواند مزاحمت‌های خارجی غیرقابل پیش‌بینی را فیلتر کند، شی مورد نظر را مجددا مکان یابی کند، به طور مستقل کار را مجددا برنامه‌ریزی کند و موقعیت خود را برای قرار دادن شی در مکان تعیین شده تنظیم کند.

ربات CL-۱ به پله نوردی پویا دست یافت

این شرکت پیش از این ادعا کرده بود که CL-۱ یکی از معدود ربات‌های انسان‌نما در سراسر جهان است که بر اساس درک زمین در لحظه به بالا رفتن پویا از پله دست می‌یابد.

CL-۱ وظایفی مانند بالا رفتن از پله‌ها، پایین رفتن از شیب‌ها و حرکت در محیط‌های داخلی و خارجی را در محیط‌های مختلف به‌طور پویا تکمیل کرده است.

انتقال داده‌ها در لحظه، عملکرد دقیق ربات را ممکن می‌کند. عملکرد غیرمتمرکز گره‌ها قدرت محاسباتی متعادلی را تضمین می‌کنند و به سیستمی انعطاف پذیرتر، کارآمدتر و پایدارتر می‌انجامند. همچنین از طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه نویسی برای به حداکثر رساندن پشتیبانی از نیازهای فنی متنوع استفاده شده است.

این شرکت ادعا می‌کند که درک کاملی از قابلیت‌های حرکت فیزیکی ذاتی ربات دارد. بر اساس اطلاعات زمین با محوریت بدن ربات و موقعیت نسبی آن، همراه با وضعیت در لحظه ربات از جمله مکان، موقعیت، جهت‌گیری، زوایای مشترک و غیره، نیروها و سرعت حرکت برای دستیابی به بهترین تعامل بین ربات و زمین تنظیم می‌شود.


منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.