فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ابزار جدید گوگل میت / خلاصه‌برداری هوشمند با هوش مصنوعی جدید گوگل

ابزار جدید گوگل میت / خلاصه‌برداری هوشمند با هوش مصنوعی جدید گوگل

هوش مصنوعی و ویژگی جدید گوگل میت با نام “help me take notes” شروع به کار کرد و با افزونه‌های Gemini Enterprise، Gemini Education Premium، یا AI Meetings & Messaging در دسترس است. این ویژگی شبیه ابزار تدوین گفتار گوگل میت است، با این تفاوت که به‌ جای رونویسی خودکار آنچه گفته می‌شود، خلاصه‌ای از مباحث مطرح‌شده ارائه می‌دهد.

به گزارش تجارت نیوز،

به نظر می‌رسد این هوش مصنوعی می‌تواند استرس ناشی از ازدست‌دادن جلسات مهم را کاهش دهد؛ چراکه خلاصه مطالب را در یک گوگل داک یادداشت و پس از اتمام جلسات به رویداد تقویم پیوست می‌کند. بدین‌صورت می‌شود به این یادداشت‌ها مراجعه کرد. در ادامه این گوگل داک را به هر شخص دیگری از جلسات که ویژگی مزبور را فعال کرده‌اند نیز ارسال می‌کند. اما متاسفانه در حال حاضر، "help me take notes" تنها از زبان گفتاری انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

از رونویسی تا خلاصه‌برداری به کمک هوش مصنوعی

به گفته گوگل، اگر به جلسه‌ای دیر برسید، این هوش مصنوعی خلاصه‌ای از آنچه از دست داده‌اید در اختیارتان قرار می‌دهد و دیگر نیازی به تکرار گفته‌ها و هدر رفتن زمان نیست. حتی اگر همزمان از ابزار ضبط و رونویسی استفاده کنید، لینک‌های مربوطه نیز در همان گوگل داک با یادداشت‌های جلسه ثبت خواهد شد.

این ویژگی برای هر کسی، مخصوصاً افرادی که در انجام همزمان پردازش گفتار و یادداشت‌برداری مشکل دارند، نیز مفید است. کاربران به‌جای اینکه مجبور به گوش‌ دادن و نوشتن همزمان شوند و از دیگران برای تکرار صحبت‌هایشان درخواست کنند، می‌توانند با تمرکز و بدون نیاز به نوشتن فقط گوش دهند.

گوگل در نظر دارد این ویژگی را تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ برای تمام کاربران گوگل ورک‌اسپیس به‌طور کامل عرضه کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این هوش مصنوعی جدید گوگل میت واقعاً چقدر دقیق خواهد بود. ضمن اینکه ابزار رونویسی میت هم آن‌قدر که باید دقیق نیست و نیاز به مراجعه دوباره به متن تولیدشده و اصلاح آن است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.