فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۳۲۰

ایلان ماسک پس از دستگیری مدیرعامل تلگرام: احتمالاً باید سفرهایم به برخی کشورها را محدود کنم

ایلان ماسک پس از دستگیری مدیرعامل تلگرام: احتمالاً باید سفرهایم به برخی کشورها را محدود کنم

ماسک می‌گوید تصمیم عاقلانه این است که «حرکت خود به کشورهایی را محدود کنم که در آن‌ها آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می‌شود.»

به گزارش تجارت نیوز،

یک هفته پس از دستگیرشدن «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام در فرانسه، «ایلان ماسک» که مالک شبکه اجتماعی ایکس است اعلام کرده که از این پس احتمالاً باید مقصد سفرهای خود را با دقت بیشتری انتخاب کند.

ماسک که به‌دلیل انتشار اطلاعات نادرست در شبکه اجتماعی ایکس که سال 2022 آن را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، تقریباً در سراسر جهان زیر ذره‌بین قرار دارد، در این شبکه اجتماعی گفت که ممکن است «سفرهای» خود به کشورهایی که آزادی بیان در آن‌ها «براساس قانون اساسی محافظت می‌شود» را محدود کند.

توضیحات ایلان ماسک درباره توجه به مقصد سفرهایش

اظهارات ایلان ماسک در پاسخ به پستی منتشرشده است که در آن از این میلیاردر خواسته‌شده تا باتوجه به اتفاقات اخیر، «پیامدهای سفر خود را در نظر بگیرید.» در این پست خطاب به ماسک نوشته شده است:

«امنیت شما [ماسک] برای آینده نوآوری و آزادی‌بیان مهم است و ما به دیدگاه و رهبری مستمر شما نیاز داریم.»

ماسک در پاسخ بیان کرده است:

«احتمالاً تصمیم عاقلانه برای من این است که حرکت خود به کشورهایی را محدود کنم که در آن‌ها آزادی بیان طبق قانون اساسی حمایت می‌شود.»

مدیرعامل تلگرام هفته گذشته در فرودگاهی در نزدیکی پاریس دستگیر شد و با اتهامات مربوط به فعالیت غیرقانونی در سرویس خود مواجه شد.

از زمان دستگیری دورف، ماسک پست‌های بسیار زیادی در حمایت از او منتشر کرده و از دستگیری مدیرعامل تلگرام به‌عنوان تصمیم نقض‌کننده آزادی بیان یاد کرده است.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه نیز اخیراً در پستی گزارش‌های مربوط به دستگیری دورف را «اطلاعات نادرست» خواند و گفت که دستگیری او «به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی» نبوده و فرانسه «عمیقاً به آزادی بیان متعهد است.»

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.