فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۵۱۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مرورگر Hello Wonder / گامی به سوی اینترنتی امن برای کودکان

مرورگر Hello Wonder / گامی به سوی اینترنتی امن برای کودکان

در سراسر جهان، نهادهای نظارتی در تلاش‌اند تا امنیت کودکان را در اینترنت افزایش دهند. در این راستا شبکه‌های اجتماعی بزرگ تحت نظرند و مسئله اصلی در کانون توجه، محتوای دردسترس کودکان و چگونگی ایمن‌سازی آن است.

به گزارش تجارت نیوز،

امروزه بیشتر تمرکزها بر روی نوجوانان و رفتارشان در اینترنت است، اما باید در نظر گرفت که کودکان نوپا هم برای مصرف محتوا از تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند. سه بنیان‌گذار که تجربه کار در شرکت‌هایی مثل گوگل و آمازون را دارند، در تلاش‌اند که مرورگری همراه / مبتنی بر هوش مصنوعی (Hello Wonder) ایجاد کنند تا کودکان از طریق آن محیطی امن برای یادگیری و کاوش داشته باشند.

چرا Hello Wonder متفاوت است؟

درحال حاضر، این شرکت اپلیکیشنی برای آی‌پد دارد که به کودکان این امکان را می‌دهد تا از یک چت‌بات هوش مصنوعی سئوال بپرسند و پاسخ‌هایی در قالب متن، ویدیو و تجربه‌های تعاملی ایمن دریافت کنند. همچنین این اپلیکیشن اجازه کنترل کامل به والدین می‌دهد. صاحبان این استارتاپ معتقداند که ابزارهای محتوایی فعلی، مثل YouTube Kids، بیشتر جلب توجه می‌کنند و بینش لازم درباره مصرف محتوایی کودکان به والدین‌شان نمی‌دهد.

تا کنون Hello Wonder، 2.1 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مثل Designer Found، a16z Scout Found، Ground Up Ventures و Chasing Rainbows جذب کرده است. همچنین افرادی مانند کریس ویلیامز، مدیرعامل استودیو محتوای کودکان PocketWatch، جیسون توف، بنیان‌گذار Things, Ink. و تونی فای، مدیرعامل صندوق متمرکز بر الکترونیک MESH، نیز جزو این سرمایه‌گذاران هستند.

ست رافائل، بنیان‌گذار این استارتاپ، تجربه رهبری تیم‌های نمونه‌سازی هوش مصنوعی گوگل و کمک به ساخت نسخه اول Google Photos را دارد. برایان باکوس، یکی دیگر از رهبران این شرکت نیز تهیه‌کننده بازی در آمازون، دیزنی، دریم‌ورکس و NBCUniversal بود. دنیل شیپلاکوف، سومین رهبر این استارتاپ، طراح محصولی بود که روی راهنماهای طراحی متریال گوگل کار کرده است.

ارائه ابزار کاوش ایمن به کودکان

رافائل نیاز به ایجاد این اپلیکیشن را حین پرورش پنج کودک زیر 12 سال در دوران پاندمی کووید-19 احساس کرد. او گفت که زمان تحصیل در دانشگاه، متوجه پتانسیل هوش مصنوعی برای کمک به کودکان شد، اما این فناوری هنوز به بلوغ نرسیده بود. او اضافه کرد : «مسئله اساسی این است که ما هر روز به طرز فوق‌العاده‌ای از اینترنت استفاده و ارزش زیادی ازآن دریافت می‌کنیم، اما نمی‌توانیم اجازه دهیم که فرزندانمان آزاد و بدون نظارت این کار را انجام دهند؛ چرا که آسیب‌های فراوانی وجود دارد. علاوه بر این، بچه‌های کوچک، ابزارها و توانایی لازم را برای پیداکردن محتوایی که کمک‌شان می‌کند، ندارند.»

رافائل توضیح داد که او کارش را با تلاش برای یافتن مناسب‌ترین ابزار کاوش برای آن بچه‌ها شروع کرد، اما زمانی که کودکان می‌خواستند درباره موضوع خاصی کاوش بیشتری کنند، محدودیت‌هایی وجود داشت. در ادامه، او از روش آموزشی مونتسوری الهام گرفت که شامل یادگیری عملی و فعالیت‌هایی براساس علایق کودکان است. همین الهام بود که باعث شد شرکتی با محیطی برمبنای هوش مصنوعی ایجاد کند تا محتوا را از جنبه‌های مختلف اینترنت، به شکلی ایمن ارائه دهد.

تطبیق محتوای آموزشی با رشد کودکان

هدف این اپلیکیشن، کودکان 5 تا 10 ساله است و آن‌ها همچنین، می‌توانند از طریق این برنامه به صورت پیام یا تماس‌های ویدیویی با افراد مورداعتماد خانواده خود تعامل داشته باشند.

این شرکت به والدین اجازه کنترل محتوا -ویدیوها، بازی‌ها و مطالب وب‌سایت‌ها- را می‌دهد. والدین می‌توانند انتخاب کنند که گزارشی از مصرف روزانه یا هفتگی مصرف کودکانشان داشته باشند. همچنین، آن‌ها می‌توانند به هوش مصنوعی بگویند که چه محتوایی را می‌خواهند یا نمی‌خواهند که کودکان‌شان استفاده کنند؛ مثلا اگر خانواده‌ای بخواهد که به فرزندش در یادگیری ویالون کمک کند، می‌تواند به Hello Wonder بگوید که محتوایی درباره این موضوع در اختیار فرزندش قرار دهد.

جوردن اودینسکی، یکی از شریک‌های Ground Up Ventures، گفت که Hello Wonder با کمک هوش مصنوعی و اسکن محتوا، مشکل دیدن محتوای ناایمن را برطرف می‌کند. او بیان کرد: «سیستم‌های ایمنی اپلیکیشن‌های کنونی برای کودکان کافی نیست. Hello Wonder به عنوان یک مرورگر، نه تنها آن‌ها را به فرمتی خاص محدود نمی‌کند، بلکه با کمک هوش مصنوعی بر آن‌ها نظارت هم دارد. کودکان آزادند که کاوش کنند و به شرطی که این کاوش‌ها با ارزش‌های خانواده‌شان همخوانی داشته باشد، می‌توانند هر نوع محتوایی را مصرف و اینترنت واقعی را تجربه کنند.»

اودینسکی اضافه کرد که این اپلیکیشن می‌تواند به مرور زمان و با رشد کودک تطبیق یابد و بنابراین، محتوایی را نشان دهد که منعکس‌کننده آن رشد باشد. او گفت: «Hello Wonder به طور متفاوتی ساخته شده است. کودکان با هر بار ورود، با ایده‌هایی برای جست‌وجو مواجه می‌شوند.» همچنین این برنامه جعبه‌ خالی‌ای به کودکان ارائه می‌دهد تا هرچه می‌خواهند، بپرسند.

این شرکت در حال آزمایش برای گسترش این اپلیکیشن به تبلت‌های اندروید و کروم‌بوک‌ها است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.