فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۳۲۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر در جهان خرید آنلاین می کنند / ارزش بازار ۱۱ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۲۹

2 میلیارد و 700 میلیون نفر در جهان خرید آنلاین می کنند / ارزش بازار 11 تریلیون دلاری تا سال 2029

پیش‌بینی می‌شود حجم تجارت الکترونیک جهانی تا سال 2029 به 11.4 تریلیون دلار برسد. این آمار نشان‌دهنده افزایش 63 درصدی نسبت به برآورد هفت تریلیون دلاری در سال 2024 است.

به گزارش تجارت نیوز،

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا انتهای سال 2024، بیش از 30 درصد جمعیت جهان به صورت آنلاین خرید می‌کنند و این رقم نسبت به سال گذشته 2.7 درصد افزایش پیدا کرده است. چین با 915 میلیون خریدار آنلاین در صدر است و ایالات متحده با 270 میلیون خریدار در رتبه دوم قرار دارد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود تا انتهای سال 2024، بیست درصد از خریدهای خرده‌فروشی به صورت آنلاین انجام شود و این میزان تا سال 2027 به 22.6 درصد افزایش پیدا کند. این رشد سریع‌تر از فروشگاه‌های فیزیکی است و شرکت‌های جهانی را به انتخابی سودآورتر تبدیل می‌کنند.

روش‌های پرداخت جدید باعث رشد تجارت الکترونیک جهانی شد

همچنین بر اساس گزارشی دیگر که شرکت تحقیقاتی Juniper Research منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود حجم تجارت الکترونیک جهانی تا سال 2029 به 11.4 تریلیون دلار برسد. داده‌های Juniper Research حاکی از آن است که روش‌های پرداخت جایگزین (APMs) نظیر کیف پول‌های دیجیتال، پرداخت‌های حساب به حساب و خرید قسطی، نقش ویژه‌ای در رشد تجارت الکترونیکی بازارهای نوظهور جهان ایفا خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2029، این روش‌های پرداخت جایگزین، 69 درصد از تمام تراکنش‌های تجارت الکترونیکی جهان را به خود اختصاص دهند.

این گزارش اشاره می‌کند روش‌های پرداخت جدید با ایجاد امکان دسترسی بیشتر به خریدهای آنلاین برای مصرف‌کنندگانی که به خدمات بانکی دسترسی ندارند، به رشد تجارت الکترونیک کمک خواهند کرد. این تغییر با افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل همراه خواهد بود که فرایند تحویل را ارتقا می‌دهد و ارزش تجارت الکترونیک تقویت می‌کند.

در این گزارش تحلیلی با چند تن از مدیران حوزه تجارت الکترونیک گفت‌وگو شده که پیش‌بینی و نظرات خود را با توجه به عملکرد کسب‌وکارشان در حوزه تجارت الکترونیک ابراز می‌کنند.

ضرورت اعتماد برای رشد تجارت الکترونیک

لو هاورتی، مالک خرده‌فروشی آنلاین Tank Retailer، تاکید می‌کند اعتماد به روش‌های پرداخت جایگزین برای رشد تجارت الکترونیک ضروری است. او می‌افزاید: «بزرگ‌ترین محدودیت برای رشد تجارت الکترونیک، خطر تقلب است. اگر روش‌های پرداخت جایگزین نتوانند موضوع تقلب را پشتیبانی کنند، مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید آنلاین نخواهند داشت.»

تنوع در روش‌های پرداخت و اهمیت آن

اریک شویکت، مدیرعامل Link Money، نیز بر اهمیت تنوع در روش‌های پرداخت تاکید می‌کند و می‌گوید: «وجود انواع مختلف روش‌های پرداخت در تجارت الکترونیک بسیار مهم است، زیرا افراد ترجیحات متفاوتی برای پرداخت دارند.» او ادامه می‌دهد برخی از روش‌های پرداخت جایگزین، مانند پرداخت‌های حساب به حساب، هزینه کمتری نسبت به کارت‌های اعتباری دارند و این مساله برای فروشندگان که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، بسیار مهم است.

گسترش 92 درصدی گوشی‌های هوشمند تا سال 2030

روش‌های پرداخت جایگزین برای رشد در بازارهای در حال توسعه، به‌ویژه با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، حیاتی خواهند بود. به عنوان مثال، در آمریکای لاتین، نرخ پذیرش گوشی‌های هوشمند تا سال 2030 به 92 درصد خواهد رسید.

استبان ساروبی، نایب رئیس Paysafe در آمریکای لاتین، خاطرنشان می‌کند مصرف‌کنندگان در این منطقه ترجیحات خاصی در پرداخت دارند و دسترسی به گوشی‌های هوشمند، استفاده از کیف پول‌های دیجیتال و انتقالات بانکی را ضروری می‌سازد.

موانع پیش روی رشد تجارت الکترونیک

ساروبی همچنین به موانع موجود در مسیر رشد تجارت الکترونیک در بازارهای در حال توسعه اشاره می‌کند و می‌گوید: «رشد تجارت الکترونیک در آمریکای لاتین با موانع مختلفی از جمله محدودیت‌های دسترسی به خدمات بانکی و اعتماد پایین به معاملات آنلاین مواجه است.» با این حال، او اعتقاد دارد بیشتر کشورها به حل این مسائل پرداخته‌اند و به این ترتیب، بازار تجارت الکترونیک در این منطقه در حال شکوفایی است.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.