فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۵۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

دستگاه NotePin / تجربه‌ای متفاوت از ضبط صدا تا تبدیل به متن و خلاصه‌سازی

دستگاه NotePin / تجربه‌ای متفاوت از ضبط صدا تا تبدیل به متن و خلاصه‌سازی

در دوره‌ای که ابزارهای هوش مصنوعی و نرم‌افزارها با شکست و ناکارآمدی روبه‌رو شدند، شرکت پلود دستگاهی ساخت که مطابق با انتظار و ادعایش عمل می‌کند. این دستگاه که NotePin نام دارد، یک ضبط‌کننده صوتی به شکل قرص است که با قیمت 169 دلار عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه تبدیل صدا به متن، خلاصه‌سازی و استخراج اطلاعات مهم از فایل صوتی ضبط‌شده است. NotePin نشان‌دهنده توانایی‌های واقعی سیستم‌های هوش مصنوعی است که در هر مرحله از وظایفش، فناوری بالغ و کارآمدی را به کار می‌گیرد.

به گزارش تجارت نیوز،

دستگاه NotePin به‌خاطر استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در هر مرحله از ضبط و پردازش صدا به خوبی عمل می‌کند. این دستگاه با میکروفون‌های کوچک و با کیفیت، تبدیل گفتار به متن دقیق، پردازش زبان طبیعی و خلاصه‌سازی هوش مصنوعی، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران فراهم می‌کند.

کیفیت و سرعت بالا در تبدیل صوت به متن

دستگاه NotePin با حفظ کیفیت خود، باسرعت درحال تبدیل‌شدن به کالایی عمومی است. کاربران می‌توانند با iOS 18 یا macOS Sequoia صدا را به متن تبدیل و خلاصه کرده و در برنامه یادداشت‌های صوتی‌شان داشته باشند. NotePin با برنامه ضبط‌کننده Pixel گوگل نیز سازگار است و در هر دو دستگاه موبایل و ساعت Pixel تعبیه شده است.

چطور لوازم جانبی NotePin تجربه کاربری آسان‌تری خلق می‌کند؟

استدلال پلود برای این سخت‌افزار اختصاصی، مشابه سایر استارتاپ های هوش مصنوعی است: سهولت استفاده، همه چیز است. یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی NotePin، لوازم جانبی آن است: بند بافته‌شده‌ای برای دور گردن انداختن، دستبندی برای بستن دور مچ و گیره‌ای برای قراردادنش در جاهای دیگر.

افرادی تست اولیه این دستگاه را در موقعیت‌های مختلف، مثل رانندگی و پیاده‌روی برای گفتن ایده‌ها و خلاصه‌سازی تماس‌ها و مکالمات‌شان انجام دادند. آن‌ها از طراحی و فرم NotePin راضی بودند و ادعا کردند که دسترسی به این دستگاه از موبایل در جب راحت‌تر است.

میکروفونی حرفه‌ای با باتری خیره‌کننده

میکروفون NotePin خوب است و صدای ضبط‌شده برای تبدیل به متن، کیفیت مناسبی دارد. باتری این دستگاه می‌تواند شارژ را حدود 18 ساعت ضبط در مدت‌زمان 30 روز نگه دارد؛ البته آزمایش‌های NotePin در حدود چهار ساعت در طول 10 روز انجام شد.

نگاهی به مشکلات فعلی NotePin

مشکل اصلی NotePin و تقریبا بقیه دستگاه‌های هوش مصنوعی این‌چنینی این است که پس از ضبط صدا برای تبدیل به متن و خلاصه‌سازی، خودکار نیستند. کاربران می‌توانند به اپلیکیشن اصلی این دستگاه، Plaud، بروند و به‌طور دستی این دستورها را وارد کنند. این فرآیند وقتگیر است و جدا از این موضوع، اپلیکیشن Plaud هم آنچنان با بقیه زندگی دیجیتال کاربران هماهنگ و مرتبط نیست.

ممکن است به مرور زمان این دستگاه‌ها توسعه‌یافته‌تر شوند و اپل و گوگل APIهایی ارائه دهند که تعامل این هوش مصنوعی‌ها با اپلیکیشن‌های دیگر موبایل را ممکن کند. در حال حاضر، درست است که ضبط‌کننده‌های هوش مصنوعی ایده خوبی است، اما هنوز نوع جدیدی از گجت‌ها نیست.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.