فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۰۹۱

«تجارت‌نیوز» فروش فیلم‌های سینمای جهان را بررسی می‌کند:

فروش شگفت‌انگیز «بیگانه: روموس» در شروع اکران/ آثار کمپانی دیزنی پیشتاز است

فروش شگفت‌انگیز «بیگانه: روموس» در شروع اکران/ آثار کمپانی دیزنی پیشتاز است

«بیگانه: رومولوس» در سه روز اول از اکران خود توانست با پشت‌ سر گذاشتن فیلم «ددپول و ولورین» که ۲۹ میلیون دلار فروش کرد، عنوان پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته آمریکای شمالی را با فروش ۴۱٫۵۰۰٫۰۰۰ دلار از آن خود کند.

به گزارش تجارت نیوز،

در آخر هفته‌ای که سینمای جهان پشت‌ سر گذاشت (۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۴)، فیلم علمی تخیلی ترسناک «بیگانه: رومولوس» (Alien: Romulus) در سه روز اول از اکران خود توانست با پشت‌ سر گذاشتن فیلم «ددپول و ولورین» عنوان پرفروش‌ترین فیلم آخر هفته را با فروش ۴۱٫۵۰۰٫۰۰۰ دلار از آن خود کند.

این فیلم سینمایی به کارگردانی فده آلوارز جدیدترین اثر کمپانی دیزنی است که هفتمین فیلم در فرنچایز «بیگانه» به حساب می‌آید. «بیگانه: رومولوس» از ۱۶ آگوست در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است و پیش‌بینی می‌شود فروش خوب آن ادامه پیدا کند.

در خلاصه داستان پرفروش‌ترین اثر این هفته سینمای جهان آمده است: دانلود گروه جوانی از استعمارگران فضایی در حالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروک را در حال جمع‌آوری می‌کنند، با وحشتناک‌ترین شکل زندگی در جهان روبه‌رو می‌شوند.

فروش خوب «ددپول  و ولورین» (Deadpool & Wolverine) که در سه هفته اول اکرانش صدر جدول باکس‌آفیس را در اختیار داشت، همچنان ادامه دارد. این فیلم با فروش ۲۹ میلیون دلاری در آمریکا توانست در چهارمین هفته از اکران، جایگاه دومین فیلم پرفروش را از آن خود کند تا دو اثر از کمپانی دیزنی در رتبه پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس قرار بگیرند. این فیلم تاکنون در سطح جهانی به فروشی بیش از یک میلیارد و 140 میلیون تومان دست یافته است.

فیلم سینمایی «با ما به پایان می‌رسد» (It Ends with Us) نیز توانست با فروش بیش از ۹۷٫۷ میلیون دلار جایگاه سومین فیلم پرفروش باکس‌آفیس آخر هفته را به خود اختصاص دهد. این اثر سینمایی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کالین هوور است و در آن بازیگرانی چون بلیک لایولی، جاستین بالدونی، جنی سلیت، کوین مک‌کید و… ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «با ما به پایان می‌رسد» به کارگردانی جاستین بالدونی آمده است: لیلی معتقد است عشق واقعی را با رایل پیدا کرده است، اما وقتی یک حادثه دردناک باعث آسیب گذشته می‌شود، او باید تصمیم بگیرد که آیا عشق به‌تنهایی می‌تواند ازدواج او را به پایان برساند یا خیر. با این حال، وقتی اولین عشق او به زندگی‌اش بازمی‌گردد، همه چیز پیچیده می‌شود.

فیلم «گردبادها» (Twisters) پنجمین هفته اکرانش در گیشه‌های داخلی آمریکا را سپری کرده و توانسته با فروش ۹٫۸ میلیون دلاری چهارمین جایگاه آثار پرفروش را در باکس آفیس از آن خود کند. 

این فیلم محصول آمریکا در سال 2024 ساخته لی آیزاک‌چانگ است. از بازیگرانی که در این فیلم اکشن و ماجراجویی به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان دیزی ادگار جونز، گلن پاول، آنتونی راموس، براندون پریا و مورا تیرنی را نام برد.

انیمیشن سینمایی «کورالین» (Coraline) که در سال ۲۰۰۹ میلادی اکران شده بود، این هفته به مناسبت پانزدهمین سالگرد اکرانش بار دیگر روی پرده سینماها آمد و توانست با فروش 8.4 میلیون دلاری در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس این آخر هفته قرار بگیرد.

از دیگر فیلم‌های پروفروش این هفته می‌توان به «من نفرت‌انگیز ۴» با فروش ۶ میلیون دلاری، «تله» به فروشی نزدیک به ۳.۵ میلیون دلار و «درون و بیرون ۲» با ۳٫۲ میلیون دلار اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.