فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۱۸

حمید سمیعی، کارگردان مستند «همزیست»، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

طبیعت را به محیط نیست تبدیل کرده‌ایم / «همزیست» و پیشنهاد نذر طبیعت

طبیعت را به محیط نیست تبدیل کرده‌ایم / «همزیست» و پیشنهاد نذر طبیعت

حمید سمیعی کارگردان مستند «همزیست» (از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) درباره موضوع این اثر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تجارت نیوز،

حمید سمیعی کارگردان مستند «همزیست» درباره وضعیت کنونی این اثر گفت: در مرحله تولید مستند «همزیست» هستیم. مرحله دوم فیلمبرداری انجام شده و حدود 15 درصد کار پیش رفته است.

او ادامه داد: این مستند مضمون محیط‌زیستی دارد و تمام پیام و کلام من در این اثر این است که نذر طبیعت داشته باشیم. واقعیت امر این است که طبیعت را به محیط نیست تبدیل کرده ایم و در این کار می‌خواهم بگویم که ما از طبیعت، زمین، درخت و... استفاده زیادی کرده‌ایم و به آنها بدهکار هستیم و چه خوب که در قالب نذورات بتوانیم این کار را انجام دهیم. می‌توان نهال کاشت یا کارهای این‌چنینی انجام داد.

کارگردان مستند «همزیست» در بخش دیگری از صحبت‌های خود مطرح کرد: به‌راحتی می توانستم از تصاویر آرشیوی استفاده کنم ولی دوست داشتم تصاویر منحصربه‌فردی ارائه بدهم و به همین دلیل با استفاده از کوادکوپتر به بابلسر رفتیم و فیلم‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی از دریا و جاهایی که می‌خواستیم، گرفتیم.

او افزود: در این مستند تلاش کردیم به مفاهیم متعددی بپردازیم. توجه داشته باشید، آب زلال است و حتی اگر کثیفی با آن مخلوط شود در طی یک چرخه‌ای پالایش می‌شود و باز به زلالی خود بازمی‌گردد. ما هم می‌توانیم توجه داشته باشیم و خود را پالایش کنیم. یا مثلاً گل آفتابگردان رخ به رخ نور است و از شرق تا غرب نور آفتاب را دنبال می‌کند و زمانی که غروب می‌شود هم در همان تاریکی به شرق برمی‌گردد و منتظر نور دوباره می‌ماند. ما هم باید رخ به رخ نور و روشنایی باشیم. اینها مفاهیمی است که باید به آن توجه کرد.

سمیعی درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم بیان کرد: تمام تلاش من و تیمی که داریم این است که بهترین و ناب‌ترین لحظات و تصاویر را ثبت کنیم و این اتفاق زمان‌بر است. به همین دلیل قطعاً به جشنواره امسال نمی‌رسیم ولی به امید خدا تا پایان سال به پایان می‌رسد.

حمید سمیعی در پایان گفت: مستند «همزیست» تولید مرکز گسترش است و آقای رهبر قنبری به عنوان مشاور در کنار پروژه هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.