کد مطلب: ۱۵۱۴۸۲

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم

افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازار مسکن خریداران حرف اول را می‌زنند و ما توانسته‌ایم طی چهار سال گذشته قیمت مسکن را کمتر از نرخ تورم افزایش دهیم.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران درباره رونق بازار مسکن گفت: سیاست دولت حرکت از رونق سفته‌بازانه به سمت رونق مصرف واقعی است و ما توانسته‌ایم در این بخش حرکت خوبی انجام دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت در بخش مسکن خروج سوداگران از این بازار بوده است، گفت: امروزه کسی برای دریافت سودهای غیرمتعارف وارد بازار مسکن نمی‌شود و این خود تحول بزرگی در بخش مسکن به شمار می‌رود.

مظاهریان توضیح داد: در طی 4 دهه گذشته همواره در بازار مسکن سودهای غیرمتعارف وجود داشته که این امر باعث می‌شد سرمایه‌گذاران با دید سودآوری وارد این بازار شوند.

وی افزود: در حال حاضر در بازار مسکن خریدار حرف اول را می‌زند و ما توانسته‌ایم طی چهار سال گذشته قیمت مسکن را کمتر از نرخ تورم رشد دهیم و خریداران برنده اصلی این بازار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نمایشگاه صنعت ساختمان نیز گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود که هدف اصلی آن ارائه محصولات قابل رقابت برای سازندگان و تولیدکنندگان است.

مظاهریان با بیان اینکه بیش از 95 درصد از بازار ساخت مسکن در دست بخش خصوصی است، گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک می‌کند که دو طرف بازار از جمله سازندگان و تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی همدیگر را پیدا کنند و در نهایت سود آنها به مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه محصولات با کیفیت بیشتر و قیمت اقتصادی‌تر عرضه می‌شود و این می‌تواند کمک بزرگی به بازار مسکن باشد.

مظاهریان در ادامه به نقش تعاونی‌ها در این بازار اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور شرکت‌های تعاونی در صنعت ساختمان بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که میلیون‌ها ایرانی به کمک شرکت‌های تعاونی صاحبخانه شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تجربه 3-4 دهه گذشته حاکی از آن بوده است که باید با بازسازی دوباره تعاونی‌ها بتوانیم فعالیت‌های آنها را چشمگیرتر کنیم، زیرا در سه دهه گذشته تعاونی‌ها از مشکلات مدیریتی، ساخت و مالی در رنج بوده‌اند و باید یک بازنگری کامل در آنها انجام شود.

وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از تعاونی‌ها ذی‌نفع بوده و سعی کرده‌اند از طریق این تعاونی برای خودشان مسکن تهیه کنند، ما باید از این تجربه کمک بگیریم و بتوانیم با اصلاح مدیریت منابع مالی آنها، حضور تعاونی‌ها را در بخش مسکن تقویت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.