خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۶۷۸۳

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت مسکن دو ماه دیگر ارزان می‌شود

قیمت مسکن دو ماه دیگر ارزان می‌شود

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: ظرف دو ماه آینده به جای افزایش قیمت مسکن شاهد روند کاهشی قیمت‌ها خواهیم بود، چرا که بازار مسکن قفل شده و در زمینه خرید و فروش با رکود عمیق مواجه است.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن تا دو ماه دیگر چه روندی خواهد بود، به تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد که قیمت مسکن تا دو ماه آتی روند صعودی به خود نگیرد، بلکه پیش‌بینی می‌شود که قیمت مسکن ظرف دو ماه آینده روند کاهشی را در پیش بگیرد. چرا که در شرایط فعلی بازار مسکن راکد است و تقاضایی هم برای آن وجود ندارد.

عباس اكبرپور افزود: آمارها هم نشان می‌دهند که میزان خرید و فروش در خرداد ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه افت داشته، در حقیقت طی چند ماه اخیر به دلیل جذاب بودن بازار طلا و ارز منابع مالی مردم نیز به این سمت و سو هدایت شده است.

او تصریح کرد: به هرحال افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده مسکن نیز اثر خواهد گذاشت. تعدیل نرخ ارز هم مدت‌ها طول خواهد کشید تا تاثیر آن در بازار نمایان شود.
این کارشناس مسکن درباره آینده این صنعت گفت: به نظر می‌رسد فرآیند تغییر خرید و فروش مسکن از اوایل فصل پاییز آغاز شود. یعنی در فصل تابستان تغییرات چشم‌گیری همچون کاهش قیمت‌ها را شاهد نخواهیم بود.

اكبرپور در بخش دیگر سخنانش درباره ارتباط ارز و چگونگی معاملات در بازار مسکن گفت: زمانی که سرمایه مردم در حوزه طلا و دلار سرازیر شود و نرخ دلار کاهش یا تثبیت شود فروشندگان ارز نیز به بازار هجوم خواهند آورد و تغییر مسیر خواهند داد. به طوری‌که با کاهش نرخ ارز افراد به بازارهای موازی همچون سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، بورس یا مسکن مراجعه خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.