کد مطلب: ۳۸۱۱۲۱

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرد:

ادامه افزایش اجاره‌ بهای مسکن در ماه‌های آینده

ادامه افزایش اجاره‌ بهای مسکن در ماه‌های آینده

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که رکود تورمی بر اقتصاد کلان کشور حاکم است بازار مسکن در اثر کاهش قدرت خرید مردم با کاهش تقاضای ملکی مواجه است و همین موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای رهن و اجاره مسکن روز به روز بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فروردین ماه 98 علی‌رغم اینکه حجم معاملات مسکن کاهش ۷۳ درصدی سالانه و ۳۲ درصدی ماهانه را به ثبت رساند، اما متوسط قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران به ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۱ و ۱۰۴ درصد افزایش یافت.

همچنین در اردیبهشت ماه ۹۸ متوسط قیمت مسکن تهران با رشد ۱۱۲ درصدی به بیش از ۱۲ میلیون تومان به ‌ازای هر متر مربع رسیده درحالی که تعداد معاملات مسکن در اردیبهشت ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۷ درصدی داشته است.

سیدکمال الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص چشم‌انداز بازار مسکن در ماه‌های آینده، گفت: قیمت مسکن به دلیل کاهش ارزش پول ملی از ابتدای سال گذشته افزایش افسار گسیخته‌ای پیدا کرده، به طوری که طبق اعلام بانک مرکزی مسکن تنها در یک‌سال ۱۱۲ درصد رشد قیمتی داشته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسکن به خودی خود گران نشده است، بلکه کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش قیمت مسکن و سایر کالاهای مصرفی مردم از جمله خودرو و اقلام غذایی مانند گوشت و لبنیات شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و زمانی هم که قدرت خرید و توانایی مالی مردم کاهش پیدا کند تقاضا برای خرید مسکن ملکی کاهش یافته و تقاضا برای استیجار افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل مشاهده می‌شود که این روزها بازار اجاره‌بهای مسکن علی رغم بازار خرید و فروش رونق دارد و قیمت‌ اجاره مسکن نیز افزایش نجومی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه اقتصاد ایران در دوران رکود تورمی قرار دارد و درآمد مردم بسیار کاهش پیدا کرده است به همین جهت معتقدم تا زمانی که رکود تورمی بر اقتصاد کلان کشور حاکم است بازار مسکن در اثر کاهش قدرت خرید مردم با کاهش تقاضا مواجه می‌شود، اما این کاهش تقاضا به صورت واقعی نیست زیرا نیاز به مسکن کماکان در کشور وجود دارد و همین موضوع باعث می‌شود که تقاضا برای رهن و اجاره مسکن روز به روز بیشتر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.