فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۰۹۴۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش‌های مردمی به مسکن ملی / «بی‌زحمت محکم بسازین» / این که مسکن قشر ضعیف نیست!

اولین واکنش‌های مردمی به مسکن ملی / «بی‌زحمت محکم بسازین» / این که مسکن قشر ضعیف نیست!

امروز آغاز ثبت نام مسکن ملی بود که در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ثبت نام آغاز شد. اما مردم نسبت به این طرح چه واکنشی نشان دادند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز با بیان جزئیات تسهیلات و شرایط طرح ملی مسکن ، از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در چهار استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی خبر داد. در این طرح قرار است که مردم با سپرده‌گذاری 30 تا 50 میلیونی از وام‌های با مبلغ 70 تا 100 میلیون تومانی با سود 18 درصدی بهره‌مند شوند. البته تعداد این واحدهای مسکونی محدود است و تا پایان سال 99 دولت وعده 400 هزار واحد مسکونی را تحویل خواهد داد.

در همین مورد اولین واکنش مجلس به طرح ملی این بود که محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

همزمان با آغاز نام‌نویسی مشمولان طرح اقدام ملی مسکن تعداد قابل توجهی از مخاطبان تجارت‌نیوز نظرات خود را در این مورد نوشتند که تعدادی از آنها عینا در زیر می‌آید:

«کسایی که تحت پوشش بهزیستی هستن چجوریه.ازکجا اینقد پول بیاریم ماکه درآمدمان فقط مستمری ویارانه هست…..»

«دولت کسری بودجه داره میخواد پس انداز مردم بدبخت رو فعلا جمع بکنه حقوق کارمنداشو بده تااااااا بخواد خونه به مردم بده هم ۱۰ سال دیگه طولش بده»

«واقعا خسته نباشید وام با سود ۱۸درصداونهم با سپرده گذاری ۳۰الی ۵۰ میلیونی ضرر نکنید بعدش حتما میخواهید یک خونه ۶۰متری طبقه ۲۰ ناکجا آباد بدون ایمنی مثل مسکن مهر تحویل مردم بدهید»

«قیمت خیلی بالاس چه اون کارگری که ماهیانه دو تومن حقوق میگیره و چه اونایی که مثل خودم کار درست حسابی ندارن توان پرداختشو نداریم باید از دم قسط باشه و اقساطش نهایت پونصد تومن مابقیش در توان خیلیا نیست پس دلالی نکنین اگه بفکر خونه دار کردن ملتین»

«شرایطش اصلا منصفانه نیست. باید شرط افراد تحت تکفل رو بردارند. نهایتا متقاضی زیاد شد در اولویت قرارشون ندن»

«باز هم بازار پولدارها گرم میشه و فقیر و فقرا درمانده بدبخت»

«واقعا خداقوت ما خانواده پنچ نفری با ۱۰میلیون پول پیش و ۶۰۰کرایه وشوهر روز مزد که اگه یروز کار نکنه نداریم بخوریم ۳۰تومن از کجا بیاریم دستتون در نکنه زحمت کشیدید مال خودتون»

«فقط بی‌زحمت محکم بسازین»

«این که مسکن قشر ضعیف نیست»

«شما مسکن مهر را تمام کنید اقدام ملی پیشکش»

«سود ۱۸درصد چه خبره»

«بازم سرکاریم»

«ما که خونه ساختیم چکار کنیم؟باید بریم زندان به جرم ساخت ساختمان برای مملکت؟»

تعدادی دیگر از کامنت‌های متعدد مخاطبان را در این گزارش مسکن ملی می‌توانید بخوانید.

عده‌ای از مخاطبان از ابهامات این طرح و عده‌ای دیگر از سرنوشت مشابه مسکن مهر داشتن این طرح اظهار نظر کرده‌اند و برخی دیگر با کامنت‌های خود کاهش اعتماد به دولت را خاطرنشان کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.