خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۹۳۶۸

جزئیات تسهیلات و شرایط طرح ملی مسکن اعلام شد

جزئیات تسهیلات و شرایط طرح ملی مسکن اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در 4 استان خبر داد و جزئیات شرایط آن را تشریح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متقاضیان طرح ملی مسکن با در نظر داشتن شروط لازم می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: امروز ثبت نام برای مسکن در 4 استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و جنوبی آغاز می‌شود.

احداث 400 هزار واحد مسکونی در طرح ملی

محمودزاده با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی احداث شود، گفت: این سیاست برای کل کشور است و سیاست ما برای کلان‌شهرها در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی در گام اول شرایط متقاضیان براساس قانون ساماندهی 4 شرط برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، از اول فروردین 84 فاقد مالکیت مسکنی باشد.دوم اینکه از اول انقلاب از هیچ یک از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشد. سوم اینکه متاهل و چهارم اینکه سابقه 5 سال سابقه سکونت داشته باشد.

30 درصد آورده متقاضیان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله اول از متقاضیان 30 درصد دریافت خواهد شد، ادامه داد: برای طرح اقدام ملی مسکن سقف و کف قیمتی تعیین نکرده‌ایم، اما به هر حال متوسط قیمت ساخت هر متر واحد مسکونی حدود 2 میلیون تا دو و نیم میلیون تومان است، بنابراین تاکید می‌کنم که نمی‌توان گفت که آورده متقاضی چقدر خواهد بود.

محمودزاده تاکید کرد: نمی توان قیمت ثابت برای طرح ملی اقدام مسکن تعیین کرد، اما اگر بخواهیم به ریز توضیح دهیم این است که برای برخی واح هایی که در قالب بهره گیری از منابع بانک مسکن باشد، وام 75 میلیون تا 100 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: اقساط این وام می‌تواند برای وام 75 میلیون تومان یک میلیون و 200 هزار و برای وام 100 میلیون تومانی یک میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

محمودزاده ادامه داد: ثبت نام کنندگان در صندوق مسکن یکم بین 80 تا 160 میلیون تومان دریافت می‌کنند، پس در طرح اقدام ملی مسکن این تسهیلات می‌تواند به ساخت مسکن هم متصل شود.

سود تسهیلات مسکن 18 درصد است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها در طرح اقدام ملی مسکن سود 18 درصد خواهد بود و فروش اقساطی آن 12 سال است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شروع ثبت نام در 4 استان یاد شده هر سه روز می توانند مدارک خود را ارایه دهند.پس مراحل ثبت نام از طریق سامانه است و کسانی که واجد شرایط هستند برای مراجعه حضوری باید به ادارات راه و شهرسازی،بنیاد مسکن و یا شهرهای جدید مراجعه کنند.

محمودزاده ادامه داد: استان‌های کهگیلویه و بویر احمد،گلستان و کردستان از ابتدای هفته آینده و 3 روز بعد با مراجعه به سامانه www.tem.mrud.ir مراجعه کنند.

به گفته وی، استانهای چهارمحال و بختیاری،همدان و یزد نیز هفته آینده ثبت نام خود را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد:کمتر از یک ماه آینده در شهرهای جدید نیز ثبت نام آغاز خواهد شد.

محمودزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آورده متقاضیان باید چقدر باشد، گفت: در مرحله اول ثبت نام باید 30 درصد قیمت تمام شده پرداخت شود، اما نمی‌توان برای این اقدام کف و سقف تعیین کرد، چرا که برخی واحدها 2 طبقه و یا برخی واحدها 8 طبقه خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تفاوتی میان طرح مسکن مهر و طرح اقدام وجود دارد، گفت: طرح اقدام ملی یک طرح متفاوت است و بر اساس تامین مالی و قدرت متقاضی خواهد بود.

پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن

وی همچنین از پیشنهاد جدیدی به بانک مرکزی خبر داد و گفت: به رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا سقف تسهیلات خرید مسکن در صندوق پس انداز یکم افزایش یابد. در این زمینه مکاتبه‌ای با همتی رییس کل بانک مرکزی داشته ایم.

وی ادامه داد: چون صندوق پس انداز یکم از محل بازگشت اقساط مسکن مهر تغذیه می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرده ایم تا موافقت کند، دو سال بازپرداخت بدهی بانک مسکن بابت بازپرداخت اقساط مسکن مهر استمهال کند تا شاهد افزایش سقف وام مسکن مهر باشیم.

وی ادامه داد: اگر با این موضوع و پیشنهاد موافقت شود 3500 میلیارد تومان قدرت مالی در اختیار بانک مسکن می گذارد. با این اقدام یا سقف تسهیلات بالا می‌رود و یا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام بابا شماچقدرساده هستین این طرح فقط سرکاریه پول سپرده ش ک هیچ ک اگرم کسی داشته باشه این طرحونمی خوادجداازاین شمابراوردکردین باسود۱۸درصدبه مدت ۱۲سال کم کم باید۱۶۰میلیون سودوام وبدیدبله اقااینه دولت تدبیروکلید…

  • ناشناس

    متاسفم برا این دولت و متاسفم برا خودم که چه حماقتی کردم با این حقوق کم زن گرفتم واقعا پشیمونم امیدوارم سر زنو بچه خودشونم بیاد

  • 21*21

    به به ب این طرح ملی واقعا دستخوش دارین ک با قشر ضعیف اینقد قشنگ کنار میاین …این ایده فوق العادس شاهکاره ملیه یعنی اگ ی ذره دیگ تلاش کنید میتونیم در زمان سفر کنیم و بریم ب دوران انسانهای اولیه همه دور هم تو غار زندگی میکنیم…

  • ناشناس

    ایناهمش حرف مُفت ان..هیچ کس نمی تونه بالای۵۰۰تمن قسط بده…طرح شون بخوره توسرشون…

  • ناشناس

    این که قسط وام ماهیانه ۱۷۰۰هست که به کنار چطور فکر کردن قشر ضعیف میتونه بجز اون وام حدود حداقل ۱۰۰میلیون دیگه مازاد اون پرداخت کنه

    • رسا

      تازه اگر قسط عقب افتاده داشته باشیم یا چک برگشتی همونم تعلق نمیگیره علی برکت الله

  • ناشناس

    مسکن ملی یه طرحیه که خود شخص هم شرایطش رو داشته باشه با یکی دو تا وام میتونه خونه دار شه شما بهترین شرایط رو برا خودتون و غیر ممکن ترین شرایط رو برا مردم بدبخت طراحی کردید تو روح همتون

  • ناشناس

    وام و اینجور مسائلش به کنار، مثلا کسایی که میخاستن قم مسکن ثبت نام کنن جاییکه بشون خونه میدادن توی شهرجدید امیرکبیره که توی بیابون با فاصله 70 کیلومتری ازقم تو جاده قم اراکه.واقعا جای تاسف داره و همچنین استان های دیگه

  • مهدی

    الان واقعا این طرح هایی که میزارین واسه چه قشری از جامعه جواب میده … کارگری که کلا حقوقش 1800تا دو تومن هست و نصفشم کرایه خونه میده از کجا بیاره اونم سود 18درصد … به جای این کارا بیاین زمین بدین با امتیازاتش … خودشون بسازن هر طور خواستن و تونستن .. آخه 30درصد آورده از کجا بیاریم .. واقعا این مسئولین تو همین کشور زندگی می کنند؟؟؟

  • مسکن ملی برای پولدارای بی خونه

    سلام.نه بابا چقدر مفته این مسکن ملیا
    بی مسکنی بیکاری بیماری …
    خونه ی ملی برای اقشار مرفه
    بیخیال مسکن ملی
    دومتر قبر ملی چند؟

  • ناشناس

    اشتباه از خود مردمه که بدون فکر میرن ثبت نام میکنن وباعث تشویق دیگران میشن بدون اینکه ب عواقبش فکر کنن