خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۳۸۹۱

بهترین روش برای ساخت مسکن چیست؟

بهترین روش برای ساخت مسکن چیست؟

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به بروکراسی شدید در بخش ساخت و ساز، گفت: سازندگان به عنوان بازوی کمکی دولت و عامل چهارم در اجرای پروژه‌های ساخت مسکن نقش موثری دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهاب سعادت نژاد با اشاره به برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اظهار کرد: بهترین روش برای ساخت مسکن اعتماد به بخش خصوصی و انبوه سازان وسازندگان واگذاری زمین‌های مناسب به آن‌ها وصدور سریع مجوزات و ساخت به صورت مشارکت است.

وی با بیان این‌که این امر مهم در دیدار انبوه‌سازان سراسر کشور با وزیر راه و شهرسازی توسط وی اعلام شد، ادامه داد: یکی از موانع عدم اجرای کامل طرح نهضت ملی بروکراسی شدید در صدور پروانه‌ها و مجوزات مربوط به ساخت است که در بعضی از استان‌ها تا یک سال نیز زمان می برد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات عدم تخصیص به‌موقع و‌کامل وام اینگونه پروژه‌ها از طرف بانک‌هاست، با توجه به به تورم موجود در کشور تزریق دیرهنگام منابع مالی یا صدور مجوزات و توقف عملیات ساختمانی می‌توانند ضرر های جبران ناپذیری به پروژه ها وارد کند و هزینه های ساخت را بالاتر از قیمت اولیه ببرد که این امر باعث عدم توانایی اجرای پروژه ها با قیمت های مصوب و توقف پروژه هاست.

وی یکی از راهکارها برای تسریع در ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را استفاده از توانایی‌ها و تجربیات و‌ تخصص انجمن‌های تخصصی حوزه مسکن اعلام کرد و گفت: سازندگان به عنوان بازوی کمکی دولت و عامل چهارم در اجرای پروژه‌های ساخت مسکن نقش موثری دارند.

عضو انجمن انبوه‌سازان با اشاره به اینکه بروکراسی شدید صدور و تمدید پروانه های اشتغال و مجوزهای مربوطه باعث گرفتاری شرکت‌ها در پیچ و خم‌های اداری و زمان بر شدن صدور پروانه‌هاست، اضافه کرد: این مسئله باعث شده در زمان حاضر پروانه بسیاری از انبوه سازان و سازندگان از درجه اعتبار ساقط شده است.

سعادت‌نژاد با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای تمدید پروانه انبوه‌سازان اظهار کرد: قرار است کمیته‌ای با انبوه سازان تشکیل شود و هر هفته مشکلات بیان و توسط معاونین وزیر و شخص ایشان پیگیری شود و در اجرای طرح نهضت ملی کارها انجام شود و به علت مشکلات موجود در سپامک پروانه‌های انبوه‌سازان تا آخر سال 1402 تمدید شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.