کد مطلب: ۸۵۴۷۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه ملک نوساز در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

عرضه ملک نوساز در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

بررسی آگهی‌های مسکن در دو بازه یک ساله و سه ماهه نشان می‌دهد مناطق 21 و 22 بیشترین تقاضا را برای ملک نوساز داشته‌اند. از سوی دیگر مناطق 10 و 5 در جایگاه پرطرفدارترین مناطق تهران، فروشنده کمتری برای واحدهای تازه ساخته‌شده داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سانسور آمارهای مربوط به بازار مسکن تهران از سال گذشته که توسط دولت صورت گرفته، متقاضیان و فروشندگان را دچار سرگردانی کرده است. اکنون دیگر آمار دقیقی از روند قیمت و عرضه در این بازار وجود ندارد و از همین رو نمی‌توان تعداد معاملات در مناطق مختلف شهرداری را ارزیابی کرد.

بر همین اساس حالا آمارهای غیررسمی و تحقیقی جای آمارهای بانک مرکزی را گرفته و چه بسا دید دقیق‌تری برای تحلیل وضعیت بازار مسکن به دست دهد.

عرضه واحدهای نوساز در کدام مناطق تهران بیشتر است؟

داده‌هایی که سایت دیوار در اختیار تجارت‌نیوز قرار داده است نشان می‌دهد در بازه فروردین 1402 تا 25 تیر سال جاری، منطقه 21 بیشترین سهم مربوط به عرضه واحدهایی با عمر یک ساله را داشته است.

در رتبه بعدی منطقه 22 با سهم 45/4 درصدی آگهی‌های ملک نوساز از کل آگهی‌های ملک همین منطقه، قرار دارد. منطقه 10 نیز با سهمی 9/3 درصدی کمترین سهم را از آگهی‌های ملک نوساز بین باقی آگهی‌ها دارد.

منطقه 10 از سال‌های قبل از پرمعامله‌ترین مناطق تهران در عرصه مسکن محسوب می‌شود. با افزایش تب سرمایه‌گذاری در این بازار نیز افراد زیادی به دلیل قیمت مناسب و بالا بودن احتمال نقدشوندگی به این منطقه هدایت شده‌اند. به نظر می‌آید حالا این منطقه پذیرای افرادی با بودجه‌های متنوع‌تر است.

منطقه 5 در نیز جایگاه یکی دیگر از مناطق پرطرفدار تهران برای خرید و فروش واحدهای مسکونی وضعیتی مشابه همین روند را دارد.

آمارهای این منطقه حاکی‌ست کمترین سهم آگهی‌ها مربوط به واحدهایی با عمر پایین بوده است؛ واحدهایی با عمر یک سال سهمی 13/6 درصدی و آگهی‌های مربوط به واحدهایی با عمر دو تا پنج سال سهمی 13/2 درصدی از کل‌ آگهی‌های مسکن در این منطقه داشته‌اند.

نمودار و جدول2 1402

این در حالی است که آگهی‌هایی با عمر 16 تا 20 سال سهمی 27/3 درصدی داشته‌اند. داده‌های مربوط به بازه زمانی تیر 1401 تا 31 خرداد 1402 نیز به همین ترتیب است.

نمودار و جدول 1

بر این اساس باز هم بیشترین سهم در بین آگهی‌های نوساز متعلق به منطقه 21 با سهمی 61/3 درصدی است و در رتبه بعدی منطقه 22 با سهم 46/1 درصدی قرار دارد.

بنابراین به نظر می‌آید خریداران در منطقه 21 و 22 با بودجه‌هایی مشابهی در این دو منطقه قصد خرید و فروش داشته‌اند. البته از سوی دیگر تعداد واحدهای نوساز نیز در این محدوده‌ها نسبت به باقی مناطق تعداد بیشتری دارد.

آخرین اخبار مربوط به بخش مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.