کد مطلب: ۸۶۷۷۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحویل مسکن مهر پردیس دوباره به تعویق افتاد!

تحویل مسکن مهر پردیس دوباره به تعویق افتاد!

پس از گذشت بیش از دو دهه از شروع پروژه مسکن مهر، حالا سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس وعده پایان ساخت مسکن‌های مهر در این شهر جدید را داده است. او همچنین بیان کرده است املاک پردیس در چندماه گذشته روند کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیشتر از 15 سال از زمان آغاز به کار پروژه عظیم مسکن مهر می‌گذرد. پروژه‌ای که قرار بود بازار نابسامان مسکن در دهه 80 را سر و سامان دهد اما هنوز برخی از واحدهای آن تحویل داده نشده است و تکمیل آن از دولتی به دولت دیگر سپرده می‌شود.

بر اساس داده‌های وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است. خلیل محبت‌خواه، سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس در این مورد به تحلیل بازار گفته است: کارگاه‌های مسکن در شهر جدید پردیس بار دیگر فعال شده است و در همین راستا ۱۰ هزار واحد در قالب مسکن مهر آماده و در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهوری به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه‌ کرد: ۱۹ هزار واحد دیگر مسکن مهر در پردیس باقی خواهد ماند که از این تعداد ۱۲ هزار واحد تا پایان سال و هفت هزار واحد دیگر در سال آینده تکمیل و به متقاضیان تحویل می‌شود.

کاهش قیمت آپارتمان در پردیس

محبت‌خواه همچنین در مورد کاهش قیمت مسکن در پردیس بیان کرد: در سه ماهه اخیر شاهد کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در همه فازهای در پردیس هستیم.

او گفت: فعال شدن کارگاه‌های ساخت مسکن که چندین‌ سال غیرفعال بودند و در کنار آن شناسایی و پلمب مشاوران املاک غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایل کاهش قیمت مسکن در این شهر بوده است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به شناسایی ۱۱۰ مشاور املاک غیرمجاز در پردیس بیان‌ کرد: از این تعداد ۵۶ واحد پلمب شده است که این روند تداوم خواهد داشت.

مشاهدات میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد همراه با رکود بازار روند کاهش قیمت ملک در فازهای مختلف پردیس نیز شروع شده است.

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه پردیس در این مورد توضیح داده است: «بازار از مدتی قبل در حالت رکود فرو رفته است و به ندرت معامله‌ای انجام می‌شود. همین امر باعث شده است برخی فروشندگان که به پول خود احتیاج دارند مجبور شوند ملک را زیر فی بازار بفروشند. این روند به مرور، قیمت‌ها را در مسیری نزولی قرار می‌دهد.»

مشاور املاک دیگری نگاهی گذشته‌نگر به این اتفاق دارد گفته است: «زمستان سال گذشته مردم اشتیاق داشتند تا سرمایه خود را تبدیل به آپارتمان کنند و عده زیادی از آنها منطقه پردیس را انتخاب کردند.»

او ادامه داده است: «همین افزایش تقاضا باعث کمبود واحد مسکونی برای فروش شد و در نتیجه حباب قیمتی در بازار مسکن شهر جدید پردیس به وجود آمد. حباب قیمتی حالا با وقوع رکود در بازار در حال کوچک شدن است و باعث شده قیمت‌ها به حدود واقعی خود نزدیک شوند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.