کد مطلب: ۸۷۷۷۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وزارت کار هم پشت خانه های ۲۵ متری را خالی کرد!

وزارت کار هم پشت خانه های 25 متری را خالی کرد!

رئیس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در نشست خبری اخیر خود، از همراهی وزارت کار با طرح خانه‌های 25 متری خبر داده بود. با این حال اما امروز وزارت کار و رفاه اجتماعی در بیانیه‌ای این ادعا را تکذیب کرده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد دولتی‌ها در هماهنگی با یکدیگر، پشت طرح چالش‌برانگیز خانه های 25 متری را خالی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز قبل بود که رئیس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران به‌عنوان طراح ساخت خانه‌های 25 متری در نشستی خبری به رفع ابهامات این طرح پرداخت. او در قسمتی از این نشست عنوان کرده بود تکذیبیه‌هایی که تا کنون از سوی مسئولان برای برائت از طرح مسکن اقتصادی منتشر شده ناشی از هجمه‌های خبری بوده است!

خشایار باقرپور همچنین ادامه داد که برخی از نهادها و مسئولان با اجرای این طرح موافق هستند و حتی تمایل به دریافت این واحدها برای کارکنان خود دارند. او حتی مدعی شده بود که وزیر کار هم با این طرح مخالفتی ندارد و بیان کرده است: «من تمام‌قد کنار شما هستم.»؛ ادعایی که از سوی وزیر کار در مدت‌زمان کوتاهی تکذیب شد!

امروز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این ارتباط اعلام کرده است: «مطالبه فرد مذکور که به‌عنوان همراه در دیدار یکی از نمایندگان محترم مجلس با صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت تسهیل و حمایت از تشکیل تعاونی‌های مسکن بود که با توجه به انطباق با مأموریت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم مورد تأیید آقای وزیر قرار گرفت.»

این بیانیه افزوده است: «با توجه به اینکه ساخت مسکن به‌ویژه ورود به جزئیاتی چون متراژ و نقشه آن در حوزه مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچگاه اعلام و اعمال نظری در این زمینه نداشته و این ادعا قویاً تکذیب می‌شود.»

چنگ‌اندازی به وزارتخانه‌های نامرتبط

به نظر می‌رسد متولی طرح مسکن اقتصادی برای پیشبرد پروژه‌ای که هزار اما و اگر در مورد آن وجود دارد در حال چنگ زدن به هر ریسمانی است، حتی اگر آن ریسمان تایید شفاهی از وزارتخانه‌ای نامرتبط باشد.

پیش از این نیز اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، مدعی تایید برخی وزارتخانه‌ها و مسئولان درباره ساخت خانه های 25 متری شده بود که هر یک پس از دیگری از سوی وزارتخانه‌های مختلف تکذیب شد.

طرح مسکن اقتصادی از ابتدای امر انتقادات بسیاری را برانگیخته است. از اصلی‌ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بحث مالکیت این واحدهاست. از آنجا که به صورت قانونی مجوزی به واحدهای زیر 35 متر تعلق نمی‌گیرد، بنابراین سندی قطعی نیز برای واحدهای 25 متری صادر نمی‌شود و بر اساس گفته خشایار باقرپور، رئیس اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران سند این واحدها به صورت مشاع و قدرالسهمی تحویل داده خواهد شد. به عبارت دیگر، اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران برای ساخت خانه های 25 متری درخواست مجوز هتل‌آپارتمان داده است که نتیجه آن نبود سند تفکیکی و اساس آن توافق خریداران است!

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.