خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۵۰۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برای خرید خانه در قم چقدر باید هزینه کرد؟

برای خرید خانه در قم چقدر باید هزینه کرد؟

افزایش قیمت خانه در سال‌های اخیر فقط در تهران اتفاق نیفتاده و بهای مسکن در باقی شهرها، به‌ویژه مراکز استان‌ها را هم تحت تاثیر قرار داده است. شهر قم هم از این روند مستثنی نبوده است؛ برای خرید یک واحد مسکونی در شهر قم چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش بی‌رویه قیمت خانه در سال‌های اخیر محدود به تهران نیست و در سراسر کشور مردم به نسبت‌های مختلف با آن مواجه بوده‌اند. 

اکنون برای خرید یک آپارتمان با متراژ بین 70 تا 85 متر در شهر قم باید حدود یک میلیارد و 500 میلیون تا سه میلیارد تومان هزینه کرد. برای مثال اکنون یک آپارتمان 84 متری که در سال 1392 ساخته شده، یک میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت دارد. این واحد مسکونی آسانسور و انباری اختصاصی دارد، اما برای ساختمان پارکینگ طراحی نشده است.

قیمت یک آپارتمان 79 متری دیگر در این شهر، با عمر هفت ساله، دو میلیارد و 850 میلیون تومان برآورد شده است. این ساختمان از سه ویژگی داشتن آسانسور، انباری و پارکینگ برخوردار است.

قیمت مسکن در قم

قیمت آپارتمان‌هایی با متراژ بالای 100 متر در شهر قم، به تناسب فضای آن به بیشتر از این محدوده قیمتی تجاوز می‌کند. اکنون قیمت آپارتمانی که در سال 1399 ساخته شده و 135 متر قیمت دارد، پنج میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر بررسی آگهی‌ها نشان می‌دهد، یک واحد 160 متری در شهر قم، همراه با روف‌گاردن و امکانات کامل، پنج میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. ساخت این واحد مسکونی به سال 1393 بازمی‌گردد.

البته با این محدوده قیمتی می‌توان در مناطق متفاوت، آپارتمان‌هایی نوساخت نیز مشاهده کرد. اکنون قیمت یک آپارتمان 155 متری و کلیدنخورده، پنج میلیارد و 380 میلیون تومان تعیین شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.