کد مطلب: ۸۹۶۶۲۴

نوسازی بیش از ۲۱۵ هزار واحد بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن

نوسازی بیش از ۲۱۵ هزار واحد بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده به مرحله ساخت رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد آیینی اظهار کرد: تعداد واحدهای در حال نوسازی در بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۱۵ هزار واحد رسیده که علت اصلی آن افزایش رغبت برای نوسازی و بهسازی از طریق مشوق‌های ۱۹ بندی ایجاد شده در بسته‌های تشویقی است.

مشوق‌های جدید نوسازی بافت فرسوده در راه است

وی افزود: ساکنان بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و به طور کلی بافت‌های ناکارآمد که قصد نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود را دارند می‌توانند از مشوق‌های دولت در قالب بسته ۱۹ بندی استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه، وام ارزان بدون سپرده، طبقات تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی از جمله این مشوق‌ها است.

آیینی اعلام کرد: شهرداری قصد دارد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی تخفیفاتی را در صدور پروانه ارایه کند که مالکان می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیینی درباره برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری برای افتتاحات دهه فجر گفت: از ۲۱۵ هزار واحدی که در  بافت‌های فرسوده به مرحله ساخت رسیده تا کنون ۵۵ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و برای دهه مبارک فجر نیز حدود ۳۰ هزار واحد مدنظر قرار دارد. جمعا با افتتاحات دهه فجر ان‌شاءالله تعداد واحدهایی که تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد بیش از ۸۰ هزار واحد خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: راهبرد دولت در بخش نوسازی و بهسازی، تدوین بسته‌های تشوقی است که بخشی به اجرا رسیده و برخی دیگر در مراحل بررسی کارشناسی است که در آینده رونمایی خواهد شد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.