کد مطلب: ۸۹۶۷۵۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

املاک مازاد دولتی؛ منابع مالی جدید برای پروژه نهضت ملی مسکن

املاک مازاد دولتی؛ منابع مالی جدید برای پروژه نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری مزایده املاک و مستغلات دولتی برای تأمین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن خبر داده است که می‌تواند اقدامی مثبت در جهت خروج این املاک از سیطره نهادهای دولتی و همچنین، تزریق مالی به پروژه نهضت ملی مسکن باشد. در حالی سازمان ملی زمین و مسکن در امر واگذاری املاک خود پیش‌قدم شده که مدت‌هاست بحث امتناع نهادهای دولتی از واگذاری املاک مازاد مطرح است.

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از چالش‌هایی که بازار مسکن با آن روبه‌روست، مسئله امتناع نهادهای دولتی از واگذاری املاک مازاد تحت اختیار است.

سیطره بر بازار املاک از سوی ارگان‌های دولتی یکی از دلایل کمبود عرضه در بازار مسکن و نوسان‌های کاذب قیمت در آن است. اما مدتی‌ست به نظر می‌رسد گامی در این عرصه برداشته شده است تا از قبل آن، بخشی از منابع مورد نیاز برای تامین مالی نهضت ملی مسکن هم تامین شود.

مزایده املاک سازمان ملی زمین و مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری مزایده املاک و مستغلات دولتی برای تأمین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن خبر داده است.

ارسلان مالکی در این مورد به تسنیم گفته است: این مزایده برای تأمین بخشی از منابع طرح نهضت ملی مسکن به‌خصوص در بخش‌های آماده‌سازی اراضی و خدمات زیربنایی طی هفته جاری و هفته آینده برگزار خواهد شد. او بیان کرده است: مزایده اموال و منابع سازمان ملی زمین و مسکن به‌صورت سراسری انجام می‌شود.

مالکی اظهار کرده است: اطلاعات کامل و تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد و شرایط مزایده تا ارائه پیشنهاد شرکت‌کنندگان در مزایده و بازگشایی پاکت‌ها و ابلاغ برنده از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) انجام خواهد شد.

راهکار تامین مالی نهضت ملی مسکن

تامین مالی، از ابتدای امر یکی از اصلی‌ترین مشکلات پروژه نهضت ملی مسکن بوده است. تا آنجا که این پروژه به‌دلیل نبود بودجه کافی، نزدیک به دو سال متوقف بود و حتی به مرحله کلنگ‌زنی نرسید.

در صورتی‌که تمام نهادها قدمی برای واگذاری املاک مازاد خود بردارند و از سوی دیگر پول حاصل از این فروش و مزایده‌ها به پروژه نهضت ملی مسکن تزریق شود، می‌تواند منبع خوبی برای پیشبرد این پروژه باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.