خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۱۸۲۳

یک کارشناس مسکن:

رشد نرخ ارز، مسکن را گران می‌کند/ کشور به سرمایه و تکنولوژی چینی ها نیاز دارد

رشد نرخ ارز، مسکن را گران می‌کند/ کشور به سرمایه و تکنولوژی چینی ها نیاز دارد

یک کارشناس مسکن گفت: بازار مسکن اکنون در رکود تورمی قرار دارد که با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار، به مرور زمان بازار مسکن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه مردم به راحتی می‌توانند از سامانه خودنویس به راحتی کد رهگیری دریافت کنند و نیازی به پرداخت پول به املاکی‌ها نیست، گفت: مردم بدون ارجاع به املاکی‌ها به راحتی و به صورت رایگان توان دریافت کد رهگیری را خواهند داشت اما در گذشته باید هزینه بالایی پرداخت می‌شد تا می‌توانستن این کد را دریافت کنند؛ هم‌اکنون این ضعف در معامله پرداخت رفع شده است.

کشور نیازمند سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران است

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص حضور چینی‌ها در کشور تاکید کرد: کشور نیازمند سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران است؛ همچنین چندین بار حضور پیمانکاران چینی در کشور از سوی مقام مسؤولان وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز نیازمند سرمایه و تکنولوژی چینی‌ها در کشور هستیم؛ زیرا دولت در بحث تولید ۴ میلیون واحد مسکونی ابهاماتی ایجاد شده که الویت با پیمانکاران داخلی خواهد بود اما اگر پیمانکار داخلی با قیمت پیشنهادی دولت پای کار نیاید، دولت باید از پیمانکاران و مکانیزم‌های بین‌المللی استفاده کند.

این مسؤول تاکید کرد: دولت براساس تکلیفی که دارد باید برای تحقق به وعده خود از تمامی مکانیزم‌های موجود بهره‌مند شود.

ایلاتی تصریح کرد: بازار مسکن هم‌اکنون در رکود تورمی به سر می‌برد؛ خرید و فروشی در این بازار رخ نمی‌دهد. با توجه به رشد قیمت دلار در بازار مسکن قطعاً در بازار مسکن تأثیراتی خواهد داشت.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وقتی پیمانکار داخای نتونه با قیمت غیرمعقول دولت بتونه بسازه آخه چینی یا یم خارجی که گرونتر برایش باید دربیاد چطور میتونه به قیمت دولت بسازه؟؟؟؟