خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۴۰۹۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

برای خرید خانه در منطقه ۷ تهران چقدر باید هزینه کرد؟

برای خرید خانه در منطقه 7 تهران چقدر باید هزینه کرد؟

بانک مرکزی به‌تازگی گزارش تحولات بازار مسکن تهران را منتشر کرده است. بر این اساس متوسط قیمت مسکن در منطقه 7 در این بازه یک ماهه، حدود متری 81 میلیون تومان برآورد شده است. اما در مجموع برای خرید یک آپارتمان در منطقه 7 شهرداری تهران چه کف قیمتی باید در نظر گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه 7 شهرداری تهران، یکی از مناطقی است که محلاتی قدیمی از پایتخت را در خود جای داده است؛ این منطقه  پنج ناحیه و ۱۶ محله دارد.

بر اساس آخرین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران منتشر کرده، متوسط قیمت مسکن در منطقه 7 شهرداری پایتخت طی اسفندماه 1402، متری 81 میلیون و 240 هزار تومان برآورد شده است.

همچنین تعداد معاملات نیز در این مقطع یک ماهه 395 فقره گزارش شده که نسبت به مناطقی مانند منطقه 1 و 3 از وضعیت بهتری برخوردار است. اما خریداران برای خرید یک آپارتمان در منطقه 7 تهران، چه بودجه‌ای را باید در نظر داشته باشند؟

قیمت آپارتمان در منطقه 7 تهران

منطقه 7

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در 11 محله از منطقه 7 شهرداری تهران نشان می‌دهد، با کف یک میلیارد و 800 میلیون تومان می‌توان در محلاتی مانند گرگان، میکروآپارتمان‌‌هایی پایین‌تر از 40 متر خریداری کرد.

برای مثال واحدی 37 متری در محله گرگان که ساخت آن به سال 1379 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 820 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین با بودجه دو میلیارد تومان می‌توان آپارتمانی 30 متری و یک‌خواب، در خواجه نظام‌الملک خریداری کرد؛ این واحد مسکونی در سال 1381 ساخته شده است.

با بودجه بالاتر از چهار میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی با متراژ بیشتر یافت. اکنون مالک آپارتمانی 68 متری و 16 ساله در محله حشمتیه، واحد خود را چهار میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

همچنین برای خرید آپارتمانی بالاتر از 90 متر باید کف قیمت 6 میلیارد تومان را در نظر گرفت. اکنون آپارتمانی 90 متری و ساخت سال 1373 که در سال‌های گذشته بازسازی شده، 6 میلیارد تومان برآورد قیمت شده است؛ این واحد مسکونی در محدوده دبستان قرار دارد.

محدوده قیمتی در محلاتی مانند عباس‌آباد از متوسط بالاتری برخوردار است و متراژ واحدها نیز به نسبت بیشتر است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.