خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۱۳۹۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در اراک/ برای خرید خانه در اراک چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در اراک/ برای خرید خانه در اراک چقدر باید هزینه کرد؟

شتاب رشد قیمت خانه در اراک بالاست؛ علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، پیشتر درباره تورم مسکن در این شهر گفته بود: طبق آمار رسمی کشور، رشد قیمت خانه در اراک طی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ بعد از تهران دومین رتبه را داشته است. اما اکنون و در آغاز فصل معاملات بازار مسکن، برای خرید خانه در اراک باید چقدر هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مسکن طی سال‌های اخیر در تمام شهرهای کشور روندی افزایشی را پیموده است، اما در این بین برخی از شهرها طلایه‌دار این اتفاق بوده‌اند؛ اراک یکی از این شهرهاست.

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، دراین‌باره گفته است: طبق آمار رسمی کشور رشد قیمت خانه در اراک طی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ بعد از تهران دومین رتبه را داشته است. با وجود این، در حال حاضر برای خرید خانه در شهر اراک چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در اراک

بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در شهر اراک نشان می‌دهد، هنوز در برخی از محله‌های این شهر می‌توان واحدی با بودجه کمتر از دو میلیارد تومان خریداری کرد.

برای مثال اکنون واحدی 85 متری در محله قنات کوثر که ساخت آن به سال 1386 بازمی‌گردد، یک میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

521

بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان انتخاب‌های بیشتری در اختیار متقاضیان خرید آپارتمان در شهر اراک قرار می‌دهد. همچنین با بودجه سه تا چهار میلیارد تومان می‌توان آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ خریداری کرد. اکنون مالک آپارتمانی 90 متری و ساخت سال 1388 در منطقه خرم، سه میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در این بین خریداران می‌توانند با بودجه حدود چهار تا پنج میلیارد تومان آپارتمانی‌هایی بزرگ‌متراژ و نوساز در بین گزینه‌های خود داشته باشند. برای مثال آپارتمانی 107 متری در محدوده جهانگیری، سه میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. ساخت این واحد مسکونی مربوط به سال 1403 است.

از سویی آپارتمانی 102 متری و یک‌ساله در بلوار میرزای شیرازی، چهار میلیارد و 800 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. با بودجه بالای 10 میلیارد تومان اما می‌توان آپارتمان‌های بالای 150 متری و نوساز در شهر اراک خریداری کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.