خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۵۲۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در ایلام / قیمت مسکن مهر در ایلام چقدر است؟

قیمت خانه در ایلام / قیمت مسکن مهر در ایلام چقدر است؟

گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد ایلام یکی از شهرهایی‌ است که طی بهار 1402 کمترین تورم مسکن را تجربه کرده است. اما اکنون برای خرید یک واحد مسکونی در ایلام چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تورم و افت چشمگیر معاملات مسکن در کشور، تنها مربوط به شهر تهران نیست. چنان‌که آمارها نشان می‌دهند، نابسامانی بازار مسکن دامن تمام شهرها را گرفته و در این بین مراکز استان‌ها بیشتر در معرض این آسیب‌ها هستند.

با این حال برخی از شهرها در این زمینه رکوددار هستند و برخی شهرها نیز تورم کم‌شیب‌تری پیدا کرده‌اند. در این بین ایلام یکی از شهرهایی‌ است که تورم مسکن در آن شتاب کمتری را پشت سر گذاشته است. از آنجا که مرکز آمار گزارش جدیدی از تورم مسکن در استان‌ها منتشر نکرده، اتکای این گزارش بر آخرین آمار متعلق به بهار 1402 است.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران منتشر کرده است، در میان همه استان‌ها سه استان ایلام، گلستان و گیلان کمترین تورم فصلی مسکن را در بهار ۱۴۰۲ داشته‌اند. در این میان تورم فصلی استان ایلام با ۱۱.۳ درصد کمترین سطح در میان استان‌های کشور را داشته است. اما بابت خرید آپارتمان در شهر ایلام چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در ایلام

قیمت مسکن (4)

بررسی آگهی‌های مسکن مربوط به شهر ایلام نشان می‌دهد با بودجه زیر یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌توان در این شهر مسکن مهر خریداری کرد. برای مثال اکنون قیمت آپارتمانی 87 متری و ساخت سال 1387 در بلوار شهرداری، یک میلیارد و 380 میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین با بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان نیز می‌توان آپارتمانی نوساز با متراژ متوسط در شهر ایلام خریداری کرد. اکنون مالک آپارتمانی 80 متری در میدان خیام، واحد تازه‌ساز خود را دو میلیارد و 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان برای متقاضیان این امکان را فراهم می‌کند تا گزینه‌هایی با متراژ بالاتر داشته باشند. برای مثال اکنون واحدی با متراژ 115 متر و ساخت سال 1401، سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بالاتر از چهار میلیارد تومان این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از 200 متر نیز خریداری کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.