فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۴۴۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در رشت / قیمت خانه‌های بزرگ‌متراژ در رشت چند میلیارد تومان است؟

قیمت خانه در رشت / قیمت خانه‌های بزرگ‌متراژ در رشت چند میلیارد تومان است؟

آخرین داده‌های مرکز آمار ایران از تورم مسکن استان‌ها حاکی از آن است که گیلان طی بهار 1402 یکی از سه استانی بوده که کمترین رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. اما اکنون برای خرید آپارتمان در مرکز استان گیلان چقدر باید هزینه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تورمی که استان‌ها طی سال‌های اخیر در زمینه مسکن پشت سر گذاشته‌اند، یکسان نیست.

بر اساس آخرین گزارشی که مرکز آمار ایران از تورم مرکز استا‌‌ن‌ها در بهار 1402 منتشر کرده است نشان می‌دهد، استان گیلان با تورم 12.7 درصدی جزو سه استانی بوده که کمترین تورم مسکن را در این مقطع فصلی تجربه کرده‌اند.

اما اکنون برای خرید خانه در مرکز این استان، یعنی شهر رشت چه بودجه‌ای را باید در نظر داشت؟

466

قیمت آپارتمان در رشت

بررسی آگهی‌های خرید و فروش مسکن در شهر رشت نشان می‌دهد، می‌توان با بودجه زیر دو میلیارد تومان در این شهر آپارتمان‌هایی با متراژ متفاوت خریداری کرد. برای مثال اکنون برای خرید یک آپارتمان 95 متری و ساخت سال 1400 در محدوده حمیدیان، بودجه‌ای معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان نیاز است.

همچنین مالک آپارتمانی 70 متری در محدوده بلوار شهید رجایی 18 ساله خود را یک میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

دارا بودن بودجه بین دو تا سه میلیارد تومان انتخاب‌های بیشتری را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. واحد 97 متری دیگری در محدوده گلباغ نماز که ساخت آن به سال 1386 بازمی‌گردد، دو میلیارد و 700 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان گزینه‌های خریداران را برای خرید خانه‌های بالاتر از 90 متر بالا برد. اکنون آپارتمانی 105 متری و نوساز در خیابان مطهری، سه میلیارد و 200 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. همچنین آپارتمانی 110 متری در محدوده کشاورز با سال ساخت 1401 سه میلیارد و 600 میلیون تومان قیمت دارد.

بودجه بالاتر از چهار میلیارد تومان این امکان را برای خریداران فراهم می‌کنند که خانه‌‌ای بزرگ‌متراژ و نوساز خریداری کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.