خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۸۴۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در کرمان / برای خرید آپارتمان نوساز در کرمان چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در کرمان / برای خرید آپارتمان نوساز در کرمان چقدر باید هزینه کرد؟

کرمان یکی از استان‌های جنوبی کشور است که بر اساس آمارها، قیمت مسکن در آن طی سال‌های 1391 تا 1400 رشدی بیش از دو هزار درصد پیدا کرده است. اما اکنون برای خرید خانه در مرکز این استان چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مسکن از دهه 80 تاکنون افزایش چشمگیری به‌ویژه در کلانشهرها پیدا کرده است. 

خبرگزاری محلی اقتصاد کرمان درباره روند قیمت مسکن در استان کرمان در مقطعی 9ساله نوشته است: در بررسی تغییرات قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی در استان کرمان، قیمت هر متر خانه در این استان طی سال‌های 1391 تا 1400، دو هزار و 120 درصد افزایش یافته است. اما اکنون برای خرید مسکن مرکز این استان شهر کرمان چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت آپارتمان در کرمان

قیمت آپارتمان در کرمان

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در شهر کرمان بیانگر آن است که در این شهر برخلاف کلانشهرهایی مانند تهران و شیراز، می‌توان با بودجه دو تا سه میلیارد تومان، آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از 70 متر خریداری کرد.

برای مثال اکنون یک آپارتمان 95 متری در بلوار کوثر که ساخت آن به سال 1395 بازمی‌گردد، دو میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بودجه بین سه تا چهار میلیارد تومان، گزینه‌هایی با متراژ بالاتر از 100 متر را در سبد خرید متقاضیان قرار می‌دهد. اکنون آپارتمانی 111 متری در بلوار جهاد که سال ساخت آن در آگهی 1395 ذکر شده، سه میلیارد و 100 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

همچنین با بودجه سه میلیارد و 500 میلیون تومان می‌توان آپارتمانی نوساز به وسعت 100 متر خریداری کرد.

بودجه بالاتر از پنج میلیارد و 500 میلیون تومان برای خریداران این امکان را فراهم می‌کند که دسترسی بیشتری به فایل‌های بالاتر از 130 متر با عمر کمتر از پنج سال داشته باشند.

در این بین اگر متقاضیان بخواهند خانه‌هایی نوساز خریداری کنند، حداقل باید بودجه حدود سه میلیارد تومان را در نظر بگیرند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.