خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۸۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در درکه / رهن سوئیت ۱۲ متری در درکه ۸۰ میلیون تومان!

قیمت خانه در درکه / رهن سوئیت 12 متری در درکه 80 میلیون تومان!

درکه یکی از محله‌های منطقه 2 شهرداری تهران است که بررسی آگهی‌های فروش خانه در آن نشان از متوسط بالای قیمت مسکن و اجاره‌بها دارد. اکنون یک آپارتمان 78 متری و 13 ساله در این محله قیمتی بیش از 10 میلیارد تومان دارد و همچنین اجاره سوئیتی 12 متری نیز در درکه نیازمند پرداخت رهنی بالغ بر 80 میلیون تومان است.

به گزارش تجارت نیوز،

درکه یکی از محله‌های شمال تهران است که بر اساس تقسیم‌بندی‌ها از محله‌های منطقه 2 و بخشی از شهرستان شمیرانات محسوب می‌شود. درکه از شرق با ولنجک، از غرب با اوین و از جنوب هم با سعادت‌آباد همسایه است. 

آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن طی خردادماه 1402 در منطقه 2 شهرداری بالغ بر متری 124 میلیون و 220 هزار تومان بوده است. اما اکنون متقاضیان خرید خانه در محله درکه باید چه بودجه‌ای در نظر داشته باشند؟

قیمت خانه در درکه

قیمت خانه در درکه

بررسی آگهی‌های فروش خانه در محله درکه نشان از میانگین بالای قیمت آپارتمان در این محله دارد. اکنون با بودجه کمتر از چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به‌سختی می‌توان در درکه خانه‌ای برای فروش پیدا کرد.

همچنین با محدوده قیمتی پنج میلیارد تومان تنها آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط در سبد خرید متقاضیان قرار می‌گیرد. برای مثال اکنون آپارتمانی 75 متری و ساخت سال 1390 در محدوده خیابان احمدپور چهار میلیارد و 800 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

متقاضیانی که بودجه‌ای بین هشت تا 9 میلیارد تومان دارند، می‌توانند گزینه‌هایی با متراژ بین 90 تا 110 پیش روی خود داشته باشند. اکنون آپارتمانی 105 متری در خیابان میراسماعیلی که ساخت آن به سال 1393 بازمی‌گردد، هشت میلیارد و 400 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

بر اساس آگهی‌ها، متقاضیان خرید آپارتمان نوساز در این محله باید حداقل بودجه معادل 13 میلیارد تومان را در نظر داشته باشند.

قیمت اجاره خانه در درکه

قیمت اجاره خانه در درکه

به همان اندازه که قیمت مسکن در درکه از میانگین بالایی برخوردار است، اجاره‌بها نیز در این محله از میانگین شهر تهران بالاتر است. اکنون واحدی که متراژ آن تنها 12 متر ذکر شده، بالغ بر 80 میلیون تومان رهن دارد و اجاره ماهانه آن نیز 500 هزار تومان تعیین شده است.

اگر متقاضیان توان پرداخت حدود هشت میلیون تومان اجاره ماهانه داشته باشند و بخواهند آپارتمانی با متراژ بین 90 تا 100 متر اجاره کنند، باید حداقل رهنی بین 200 تا 300 میلیون تومان در نظر داشته باشند. اکنون رهن آپارتمانی 100 متری در محدوده خرداد که ساخت آن به سال 1385 بازمی‌گردد، 300 میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین اگر مستاجران، رهنی معادل 300 میلیون تومان در اختیار داشته باشند و بخواهند آپارتمانی بین 120 تا 140 متر اجاره کنند، نیازمند پرداخت اجاره‌ای بالاتر از 20 میلیون تومان هستند.

اجاره آپارتمان‌های نوساز در درکه از توان قشر بزرگی از مردم خارج است. برای مثال اکنون مالک آپارتمانی 95 متری و کلیدنخورده در این محله رهنی 600 میلیون تومانی برای واحد خود در نظر گرفته است. اجاره ماهانه این واحد مسکونی نیز در آگهی 40 میلیون تومان اعلام شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.