فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۸۱۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت اجاره خانه در باغ فیض / برای اجاره آپارتمانی ۶۰ متری در باغ فیض چقدر باید پرداخت کرد؟

قیمت اجاره خانه در باغ فیض / برای اجاره آپارتمانی 60 متری در باغ فیض چقدر باید پرداخت کرد؟

باغ فیض یکی از محله‌های غربی تهران است که از محدوده‌های منطقه 5 شهرداری محسوب می‌شود. بررسی آگهی‌های مربوط به فروش خانه در این محله نشان می‌دهد، متقاضیان خرید مسکن در باغ فیض باید حداقل دو میلیارد تومان بودجه در نظر داشته باشند. همچنین اگر مستاجران قصد اجاره خانه در این محله را داشته باشند، باید برای اجاره یک خانه ساخت سال 1385 و 63 متری در این محله رهنی معادل 100 میلیون تومان و ماهانه اجاره‌ای 16 میلیون تومانی پرداخت کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

باغ فیض یکی از محله‌های شمال غربی تهران است که از اراضی منطقه 5 پایتخت محسوب می‌شود. منطقه 5 یکی از پرطرفدارترین مناطق تهران برای معامله مسکن است؛ بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن این منطقه متری 108 میلیون و 560 هزار تومان اعلام شده است.

اما اکنون برای خرید خانه در محله باغ فیض در این منطقه پایتخت چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت خانه در باغ فیض

قیمت مسکن در باغ فیض

بررسی آگهی‌های فروش خانه در محله باغ فیض نشان می‌دهد، اکنون متقاضیان برای خرید خانه در این محله باید کف دو میلیارد تومان را در نظر داشته باشند. برای مثال آپارتمانی 45 متری در محدوده خجسته‌پور که ساخت آن به دو سال قبل بازمی‌گردد، دو میلیارد و 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

فایل‌های فروش خانه در محله باغ فیض عموما، آپارتمان‌هایی با متراژ متوسط هستند و اگر متقاضیان بودجه‌ای بین سه تا پنج میلیارد و 500 میلیون تومان داشته باشند، انتخاب‌های متنوعی از این آپارتمان‌های متوسط‌متراژ در سبد خرید آنها قرار می‌گیرد.

اکنون آپارتمانی 68 متری در خیابان امیرابراهیم که سال 1396 ساخته شده، سه میلیارد و 450 میلیون تومان تعیین قیمت شده است. همچنین قیمت واحد 63 متری و 23 ساله دیگری در محدوده مهستان، چهار میلیارد و 700 میلیون تومان معین شده است.

بوجه بالاتر از 6 میلیارد تومان واحدهایی با متراژ 90 متر را بین گزینه‌های متقاضیان قرار می‌دهد و همچنین خریداران با بودجه حدود هشت میلیارد تومان می‌توانند آپارتمانی 100 متری و نوساز در محله باغ فیض خریداری کنند.

قیمت اجاره خانه در باغ فیض

قیمت اجاره خانه در باغ فیض

اگر متقاضیان اجاره مسکن در محله باغ فیض رهنی معادل 100 میلیون تومان داشته باشند و بتوانند به‌طور ماهانه اجاره‌ای معادل 16 میلیون تومان پرداخت کنند، می‌توانند آپارتمانی 63 متری و ساخت سال 1385 در این محله اجاره کنند.

توان پرداخت رهنی برابر با 150 میلیون تومان، این امکان را فراهم می‌کند تا مستاجران خانه‌ای با همین حدود متراژ و ساخت سال 1388 در سبد خود داشته باشند.

رهن معادل 200 میلیون تومان و اجاره بیشتر از 15 میلیون تومان برای مستاجران این امکان را فراهم می‌کند تا آپارتمانی 85 متری اجاره کنند. رهن 300 میلیون تومانی و اجاره بین 20 تا 23 میلیون تومان، توان اجاره آپارتمان‌هایی با متراژ بیشتر از 90 متر را ممکن می‌کند.

در این بین اگر متقاضیان رهنی حدود 500 میلیون تومان داشته باشند و بتوانند ماهانه اجاره‌ای 30 میلیون تومانی پرداخت کنند، آپارتمان‌هایی بزرگ‌متراژ با سن کمتر از سه سال پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

گزارش‌ها بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.