فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۷۱۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

راهکارهای خرید خانه در دبی/ کف قیمت خانه در دبی چقدر است؟

راهکارهای خرید خانه در دبی/ کف قیمت خانه در دبی چقدر است؟

خرید خانه در دبی به‌عنوان یکی از مقاصد ایرانی‌ها برای مهاجرت، طی سال‌های اخیر مورد توجه زیادی بوده است. به‌‌ویژه اینکه خرید ملک در این شهر یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی‌ست که مردم برای دریافت اقامت از آن استفاده می‌کنند. اما آن دسته از محله‌های دبی که بیشتر مورد استقبال ایرانی‌ها برای خرید ملک قرار می‌گیرند کدامند و قیمت این آپارتمان‌ها در این شهر از چه قیمتی آغاز می‌شود؟

به گزارش تجارت نیوز،

خرید خانه یکی از راه‌هایی است که مهاجران طی سال‌های گذشته برای دریافت اقامت کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند؛ دبی هم یکی از همین مقاصد است.

دبی یکی از شهرهای مدرن و پیشرفته در جهان است که دلایلی مانند اقتصاد پویا، موقعیت جغرافیایی بسیار نزدیک به ایران، امنیت بالا و امکانات رفاهی متنوع باعث شده افراد زیادی در ایران قصد مهاجرت به این شهر را داشته باشند. اما خانه‌هایی که ایرانی‌ها در دبی خریداری می‌کنند، عموما چه ویژگی‌هایی دارد؟

کف قیمت خانه در دبی چقدر است؟

به‌گزارش سالنامه مهاجرت ایران و بر اساس تجمیع داده‌های بین‌المللی و منابع آماری کشورهای مقصد از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۱ میلادی، امارات جزو ۱۰ کشور اول میزبان بیشترین مهاجر ایرانی بوده است. در این میان، خرید ملک یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای مهاجرت است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، قیمت خانه در دبی از 400 هزار درهم آغاز می‌شود، اما برای دریافت اقامت دو ساله، متقاضیان باید حداقل بودجه‌ای معادل 750 هزار درهم را در نظر داشته باشند. قیمت خانه در محله‌های لوکسی مانند جمیرا از کف سه میلیون درهم شروع می‌شود.

امارات چه جذابیت‌هایی برای ورود خارجی‌ها به بازار مسکن تدارک دیده است؟

اما خرید ملک در دبی به‌جز اقامت دو تا 10 ساله چه امکانات دیگری را برای مهاجران فراهم می‌کنند؟

خرید ملکی با ارزش بیش از دو میلیون درهم، به مهاجران امکان می‌دهد اقامت 10 ساله دبی را دریافت کنند. این اقامت قابل تمدید است و متقاضیان می‌توانند پس از پنج سال، برای اقامت دائم (99 ساله) دبی اقدام کنند. 

افرادی که قصد خرید ملک در شهر دبی را دارند می‌توانند همسر و فرزندان خود را تحت تکفل قرار دهند. آنها همچنین از این طریق می‌توانند از مزایای تحصیل، کار و خدمات درمانی در دبی استفاده کنند.

در کنار این موارد معافیت‌های مالیاتی املاک و مستغلات نیز شامل حال خریداران ملک در دبی خواهد شد و در جایگاه مالک می‌توانند از مزایای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دبی بهره‌مند شوند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک چگونه است؟

برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، متقاضیان باید حداقل سنی معادل 18 سال داشته باشند.  آنها همچنین باید تمکن مالی کافی و عدم سو پیشینه کیفری خود را به امارات متحده عربی اثبات کنند. علاوه بر این، ملک خریداری شده نیز در یکی از مناطق مجاز دبی واقع شده و کاربری مسکونی داشته باشد.

ایرانی‌ها در کدام محله‌های دبی خانه می‌خرند؟

جمیرا یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین محله های دبی است که ایرانی‌های زیادی در آن سکونت دارند و در نتیجه برای افرادی که قصد خرید یا اجاره خانه‌های لوکس و مدرن دارند بسیار مناسب است. در این بین منطقه داون تاون نیز یکی از لاکچری‌ترین مناطق ایرانی‌نشین در دبی، به‌شمار می‌آید و معمولا ثروتمندترین ایرانی‌های ساکن امارات در این محله زندگی می‌کنند. 

دیره یکی دیگر از مناطق ایرانی‌نشین است که بخش بزرگی از آن بافت تاریخی را حفظ کرده است. در مقابل منطقه مردف دارای خانه‌هایی با قیمت‌های مقرون به صرفه است و از حیث در سال‌های اخیر ایرانی‌های مهاجر بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.