فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۲۶۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت اجاره خانه در بوشهر / مستاجران برای رهن کامل آپارتمان در بوشهر باید چه بودجه‌ای داشته باشند؟

قیمت اجاره خانه در بوشهر / مستاجران برای رهن کامل آپارتمان در بوشهر باید چه بودجه‌ای داشته باشند؟

بوشهر یکی از شهرهایی‌ است که طی سال‌های گذشته همراه با صعود تورم عمومی، دچار افزایش چشمگیری در بخش اجاره‌بها شده است. بررسی آگهی‌های اجاره خانه بیانگر آن است که اکنون مستاجران برای اجاره یک سوئیت 35 متری در بوشهر ملزم به پرداخت رهنی بیش از 50 میلیون تومان هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها محدود به یک شهر نیست، بلکه طی سال‌های گذشته استان به استان و شهر به شهر تمام کشور را درنوردیده و بحران‌های بسیاری نیز با خود به همراه آورده است.

شهر بوشهر نیز در این میان از آن دسته شهرهایی‌ است که صعود قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تورم مسکن، استان بوشهر طی بهار 1400 رتبه شانزدهم را بین باقی استان‌های ایران داشته است.

افزایش قیمت یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی‌ است که می‌تواند اجاره‌خانه را تحت تاثیر قرار دهد و همراه با خود آن را بالا بکشد؛ اتفاقی که طبیعتاً بوشهر نیز از آن در امان نمانده و شکایت مردم از پرداخت رهن و اجاره‌بها گواهی بر این امر است. اما اکنون برای اجاره خانه در بوشهر چقدر باید هزینه کرد؟

قیمت اجاره خانه در بوشهر

قیمت اجاره خانه در بوشهر

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر بوشهر نشان می‌دهد اکنون اجاره یک سوئیت نوساز نیز در این شهر مستلزم داشتن رهنی بیش از 50 میلیون تومان است. برای مثال مالک سوئیتی 35 متری و نوساز در محدوده سبز، برای واحد کوچک خود 60 میلیون تومان رهن و 6 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین کرده است.

در این بین اگر مستاجران توانایی پرداخت رهنی بالغ بر 100 میلیون تومان را داشته باشند، می‌توانند آپارتمانی کوچک‌متراژ در برخی از محله‌های این شهر اجاره کنند. اکنون فرد متقاضی برای واحدی 56 متری در محله هجرت که ساخت آن به سال 1392 بازمی‌گردد، مستلزم پرداخت رهنی 100 میلیون تومانی و اجاره‌ای معادل هشت میلیون تومان است.

متقاضیان اگر بودجه‌ای بیش از 350 میلیون تومان داشته باشند، می‌توانند آپارتمانی بزرگ‌متراژ را رهن کامل کنند. همچنین با بودجه‌ای حدود 450 میلیون تومان می‌توان آپارتمان نوسازی را رهن کامل کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.