فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۵۸۱

«تجارت نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خانه در یافت آباد/ اجاره خانه در یافت آباد با چه بودجه‌ای امکان‌پذیر است؟

قیمت خانه در یافت آباد/ اجاره خانه در یافت آباد با چه بودجه‌ای امکان‌پذیر است؟

محله یافت آباد در جنوب غربی تهران و در منطقه 18 پایتخت واقع شده است. با توجه به بافت قدیمی این محله و اینکه بیشتر املاک این منطقه سند اوقافی دارند، یافت آباد قیمت کمتری نسبت به محله‌های همجوار دارد و همین موضوع باعث شده افراد زیادی از همه اقشار در این محله سکونت داشته باشند. اما قیمت خرید و اجاره مسکن در یافت آباد چقدر است؟

به گزارش تجارت نیوز،

وجود بزرگ‌ترین بازار مبل ایران در یافت آباد دلیل مشهور شدن این محله است. علاوه بر بازار مبل، کارخانه‌های بزرگی از جمله کارخانه لبنیات پاک را می‌توان نام برد که باعث رونق این محله شده است. بیشتر املاک یافت آباد سند اوقافی دارند و این نکته، به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل پایین بودن قیمت مسکن در این محله شناخته می‌شود.

از آسان‌ترین مسیرهای دسترسی به این محله می‌توان به بزرگراه آزادگان اشاره کرد. در یافت آباد هیچ ایستگاه مترویی وجود ندارد و برای حمل‌ونقل با مترو باید از متروی عبدل‌آباد یا آزادگان استفاده کرد.

این محله به چند محله و کوی کوچک‌تر تقسیم شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شهرک امام خمینی، ابراهیم‌آباد و ترک‌آباد اشاره کرد. این محله هرچند از مرکز شهر تهران فاصله دارد اما از مراکز درمانی، تفریحی، ورزشی، اداری و آموزشی برخوردار است.

قیمت خانه در یافت آباد

خرید-یافت-اباد

 

بررسی آگهی‌های فروش مسکن در محله یافت آباد نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله 39 میلیون و 700 هزار تومان است. البته خانه‌هایی با قیمت کمتر نیز برای خریدوفروش وجود دارد. به عنوان مثال یک آپارتمان با 50 متر زیربنا که سال 95 ساخته شده و یک اتاق دارد، با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان آگهی شده است.

یک آگهی فروش، خانه‌ای را که در کوچه سعادتمند واقع و در سال 87 با 85 متر زیربنا و یک اتاق ساخته شده با یک میلیارد و 800 میلیون تومان معرفی کرده است.

البته با بودجه سه تا پنج میلیون تومان می‌توان به طور میانگین خانه‌ای با متراژ 60 تا 100 متر خریداری کرد. به عنوان مثال در خیابان زندیه، یک مسکن با 125 متر و سال ساخت 1395 را با پنج میلیارد تومان می‌توان تهیه کرد.

قیمت اجاره مسکن

اصلی

قیمت اجاره مسکن طی چند سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده که زندگی را برای مستاجران دشوار کرده است. اجاره مسکن در یافت آباد به طور میانگین برای هر متر 203 هزار تومان گزارش داده شده است.

به عنوان مثال برای اجاره یک مسکن 50 متری یک‌خوابه که سال 1401 بنا شده است باید 200 میلیون رهن و پنج میلیون تومان هزینه کرد.

در آگهی دیگری برای اجاره یک آپارتمان 80 متری با دو اتاق که سال 1403 در خیابان باقری ساخته شده است، 300 میلیون رهن و هشت میلیون اجاره تعیین شده است.

همچنین با توجه به آگهی‌های فروش مسکن در این محله می‌توان با قیمت 500 میلیون رهن و 100 هزار تومان اجاره، خانه‌ای به متراژ 75 متر که دو اتاق دارد و در سال 1397 ساخته شده اجاره کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.