کد مطلب: ۸۹۳۳۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی سوزوکی سیاز راسا موتور/ سدان ژاپنی بازار وارداتی‌ها را فتح می‌کند؟

معرفی سوزوکی سیاز راسا موتور/ سدان ژاپنی بازار وارداتی‌ها را فتح می‌کند؟

سوزوکی سیاز یکی از محصولات غیرچینی بازار است که شرکت راسا موتور، وظیفه واردات آن را بر عهده گرفت. این سدان اقتصادی با توجه به مشخصات فنی و قیمت نهایی، می‌تواند مورد توجه بسیاری از متقاضیان خودرو باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سوزوکی سیاز یکی از محصولات شرکت چندملیتی سوزوکی است که اصالت ژاپنی دارد. محصولات سوزوکی پرفروش‌ترین خودروهای بازار پرتقاضای هند است؛ اما سیاز، محصول اقتصادی این شرکت چندان هم خودروهای پرطرفداری در آن بازار محسوب نمی‌شود.

این اولین همکاری سوزوکی با شرکت‌های ایرانی نیست و در گذشته، شرکت ایران خودرو کراس‌اوور گرند ویتارای این شرکت را مونتاژ می‌کرد.

شرکت راسا موتور خاورمیانه در حال حاضر وظیفه واردات سیاز را برعهده گرفته و با توجه به فروش اخیر آن، تعدادی از این خودروها طی هفته‌های آتی تحویل متقاضیان سامانه یکپارچه می‌شود.

مشخصات فنی

سوزوکی سیاز به یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1.5 لیتر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 105 اسب‌بخار قدرت و 138 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه از طریق گیربکس چهار سرعته اتوماتیک AT قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این سدان جمع و جور ژاپنی با وزن حدود یک تنی که دارد قادر است در مدت 14 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز با توجه به اعلام شرکت تولید کننده، 6 لیتر در 100 کیلومتر است و در صورتی که با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین بی‌کیفیت داخلی، مصرف سوخت ترکیبی همچنان 6 لیتر باشد، رقم قابل قبولی خواهد بود.

طراحی ظاهری

سوزوکی سیاز در دسته سدان‌های کامپکت یا جمع و جور شهری جای می‌گیرد که 4490 میلی‌متر طول، 1730 میلی‌متر عرض و 1475 میلی‌متر ارتفاع دارد.

در بخش جلو با توجه چراغ‌های نه‌چندان بزرگ در کنار مه‌شکن و جلوپنجره کوچک و کروم‌کاری اطراف آن، این سدان ژاپنی را بیش از پیش به آریزو 5 مدیران خودرو شبیه می‌کند.

بخش جانبی خودرو به جز کروم کاری قسمت پایینی پنجره‌ها و دستگیره درب‌ها و همچنین رینگ‌های 16 اینچی آلیاژی، طراحی بسیار ساده‌ای دارد.

ciaz-exterior-right-side-view

قسمت پشتی خودرو از طرح شلوغ‌تری نسبت به دیگر بخش‌ها استفاده می‌کند. چراغ‌های پشتی نیز ابعاد مشابهی با چراغ‌های جلوی خودرو دارد؛ کروم‌کاری میان آن‌ها و اطراف چراغ‌های شب‌نما ظاهر این بخش را کمی شلوغ‌تر نشان می‌دهد.

ciaz-exterior-left-rear-three-quarter

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین این سدان ژاپنی، با طراحی بسیار ساده و قدیمی رو به رو می‌شویم که به جرعت می‌توان گفت از نظر طراحی، توان رقابت با محصولات چینی را ندارد. غربیلک فرمان بسیار ساده با کلیدهای کنترلی نه‌چندان جدید و نمایشگر 7 اینچی وسط داشبورد، یادآور طراحی کابین خودرو بین سال‌های 2014 تا 2017 است.

داخل سوزوکی سیاز

جنس رودری‌ها غالباً از پلاستیک خشک طراحی شده و به طور کلی داخل کابین سوزوکی سیاز، بسیار ساده و قدیمی به نظر می‌رسد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

سوزوکی سیاز نسبت به برخی دیگر از خودروهای غیرچینی وارد شده به کشور از امکانات بیشتری بهره می‌برد. این سدان ژاپنی دارای کروزکنترل، کنترل پایداری، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سنسور نور و فشار باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی، آینه الکتروکرومیک و ورود و استارت بدون کلید است.

اما همانند دیگر خودروهای وارداتی از داشتن امکاناتی همچون ترمزهای دیسکی عقب، تنظیم صندلی برقی، سنسور نور و کیسه‌های جانبی و پرده‌ای محروم است.

قیمت و زمان عرضه سوزوکی سیاز

اولین سری از سوزوکی سیاز هفته گذشته از طریق سامانه یکپارچه به فروش رسید که بر اساس آن، قیمت تمام شده این خودرو یک میلیارد و 430 میلیون تومان تعیین شد. با توجه به تعیین زمان تحویل 90 روزه، انتظار می‌رود که برخی از خودروهای وارداتی این شرکت حداکثر تا پایان سال جاری در خیابان‌های کشور مشاهده شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.