کد مطلب: ۳۸۳۶۱۴

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

۸۵۰۰ خودرو خارجی به زودی به دست مردم می‌رسد

8500 خودرو خارجی به زودی به دست مردم می‌رسد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: با وجود ترخیص هشت هزار و 500 خودرو خارجی از گمرکات طی روزهای آینده اما به دلیل نوسان قیمت ارز، قیمت خودروهای خارجی مجددا گران خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آینده قیمت خودروهای خارجی چه خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با وجود ترخیص هشت هزار و 500 خودرو خارجی از گمرکات طی روزهای آینده اما به دلیل نوسان قیمت ارز، قیمت خودروهای خارجی مجددا گران خواهد شد.

مهدی دادفر درباره دلایل گرانی قیمت خودروهای خارجی در ماه‌های آینده افزود: هر ساله مردم متقاضی 75 تا 100 هزار خودرو خارجی بودند؛ این در حالی است که واردات این تعداد خودرو به کشور متوقف شد. بنابراین با ممنوعیت واردات خودرو، تقاضا برای خرید این نوع مدل خودروها افزایش می‌یابد. از طرف دیگر خودروهای وارداتی رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارند. چنانچه قیمت ارز در ماه‌های آینده افزایش یابد قیمت خودروها نیز گران خواهد شد.

او اظهار کرد: امروز با آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک قیمت این نوع خودروها براساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود. یعنی قیمت خودروهای آزاد شده بیشتر از آن میزان است که در بازار خودرو شاهد هستیم. اما در روزهای آینده هشت هزار و 500 خودرو خارجی از گمرکات ترخیص شده و به دست مردم می‌رسد.

دادفر در پاسخ به این پرسش که چه تعداد خودرو هنوز در انبار گمرکات وجود دارند؟ گفت: به طور کلی بین 2.5 هزار تا سه هزار دستگاه خودرو به دلیل مشکلات قضایی، گمرکی و استاندارد هنوز در پیچ و خم برخی مشکلات قرار دارند. تا چندی پیش نیز ستاد سوخت در زمینه واردات خودروهای خارجی از قانون سرپیچی می‌کرد اما این بار با ورود برخی دستگاه‌ها ستاد سوخت ملزم به اجرای قانون شد. معتقدیم دو تا سه هزار خودرو دپو شده در انبار گمرکات دچار برخی موارد خاص هستند که چالش‌هایشان باید با سازمان‌های مربوطه برطرف شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.