کد مطلب: ۸۹۷۷۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردکننده پورشه این بار با محصولات ژاپنی به نمایشگاه خودرو آمد/ رونمایی از کرولا و وزل در تهران

واردکننده پورشه این بار با محصولات ژاپنی به نمایشگاه خودرو آمد/ رونمایی از کرولا و وزل در تهران

معین خودرو که پیش از این به‌عنوان واردکننده محصولات پورشه شناخته می‌شد، این بار با محصولاتی مانند تویوتا کرولا و هوندا وزل ژاپن به نمایشگاه خودروی شهر آفتاب آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معین خودرو یکی از شرکت‌های نام‌آشنای بازار خودرو که پیش از این یادآور محصولات شرکت پورشه آلمان در ذهن مخاطب ایرانی به شمار می‌آمد، در پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که نیمه ابتدایی ماه جاری برگزار شد با محصولاتی وارداتی ویوتا کرولا و هوندا وزل بنزینی و برقی حاضر شد.

آنچه در این دور از واردات خودرو بیش از هر موضوعی جلب توجه می‌کند، عدم ثبت سفارش خودروهای وارداتی مطرح از شرکت مادر به دلیل تحریم صنعت خودروست. بدین ترتیب واردکنندگان ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها از شرکت‌های خودروساز چینی که مونتاژ این محصولات را در دستور کار خود دارند اقدام به ثبت سفارش می‌کنند.

 معین خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات وارداتی خود را از شرکت خودروسازی کگ (GAC) که شریک تجاری دو خودروساز مطرح هوندا و تویوتا در چین است برگزیده است و به بازار خودروی کشور عرضه خواهد کرد.

تویوتا کرولا؛ نخستین خودروی ژاپنی وارداتی

تویوتا کرولا تنها خودرو ژاپنی عرضه‌شده در دور جدید واردات خودرو به کشور است که می‌توان آن را در خیابان مشاهده کرد، معین خودرو پیش از این در آبان ماه سال جاری از تویوتا کرولا 2023 رونمایی و اعلام کرد که این شرکت بنا دارد تویوتا کرولا را در دو تیپ در سامانه جامع عرضه خودروهای وارداتی به فروش برساند.

این دو محصول در بحث امکانات رفاهی، طراحی داخلی و خارجی با یکدیگر تفاوتی نداشته و صرفا در بحث مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

نسخه جدید تویوتا کرولا که از یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر و گیربکس CVT بهره می‌برد برای نخستین بار در پنجمین نمایشگاه خودرو در معرض دید عموم قرار گرفت. این موتور توانایی تولید 120 اسب بخار و 149 نیوتن متر گشتاور را دارد.

پیش از این تویوتا کرولا با موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری توربو شارژ به همراه گیربکس CVT که قادر به تولید 116 اسب بخار و 185 نیوتن متر گشتاور است در آبان ماه سال جاری رونمایی و پس از مدتی در بازار خودرو کشور عرضه شد.

ازجمله امکانات رفاهی مشترک و برجسته در این خودرو می‌توان به 9 عدد کیسه هوا، نمایشگر 8 اینچی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز پارک برقی، سانروف، سیستم کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.

هوندا وزل با معین موتور آمد

در دهه 90 شرکت گلرنگ موتور نماینده عرضه محصولات هوندا در ایران به شمار می‌آمد و این مجموعه اقدام به عرضه محصولاتی مانند آکورد، سیویک و CRV در بازار کرد. اما اکنون شرکت معین خودرو پس از سال‌ها مجددا اقدام به واردات هوندا وزل و نسخه برقی آن به نام ENS1 کرده است.

هوندا وزل در نسخه بنزینی از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک گیربکس CVT بهره می‌برد که در مجموع توانایی تولید 124 اسب بخار و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد.

نسخه برقی این خودرو نیز 204 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و با توجه به‌کارگیری یک باتری 69 کیلووات ساعتی می‌تواند 510 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل پیمایش کند. در بحث امکانات رفاهی اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد که در این بخش نسخه برقی هوندا وزل امکانات بیشتری را به نسبت نسخه بنزینی در اختیار مشتریان قرار دهد.

با توجه به تعیین سقف قیمت 20 هزار یورویی برای واردات خودرو به کشور، اغلب خودروهای غیر چینی وارداتی در نسخه پایه ثبت سفارش شده و امکانات رفاهی چشمگیری در این محصولات به چشم نمی‌خورد که عملا این امر مانع از انتقال تکنولوژی و رقابت سالم در بازار خودرو کشور می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.