خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۲۵۶۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

عرضه خودروی تانک در سامانه جانبازان/ قیمت حواله جانبازی باز هم بالا می‌رود؟

عرضه خودروی تانک در سامانه جانبازان/ قیمت حواله جانبازی باز هم بالا می‌رود؟

تانک 300 یکی از جدیدترین خودروهای اضافه‌شده به سامانه جانبازان است که قرار است وارد کشور شود. اما واردات این محصولات تا چه حدی می‌تواند روی قیمت حواله جانبازی تأثیرگذار باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تانک 300 یکی از جدیدترین خودروهای اضافه‌شده به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی جانبازان است. محصول فوق یک خودروهای شاسی بلند آفرود چینی بوده که توسط شرکت گریت وال به تولید می‌رسد و قرار است توسط شتابران خودرو پرشیا برای جانبازان وارد کشور شود.

تانک 300 همانطور که از نامش پیداست، یک خودروی آفرودی محسوب می‌شود که در صورت ورود به بازار رقیب مستقیم خودروهای آفرودی وارداتی و مونتاژی همچون لوکانو، سوزوکی جیمنی 5، دایون Y7 خواهد بود. البته بسیاری از خودروها با وجود اینکه طی ماه‌های گذشته معرفی شدند، هنوز هم با تعداد بالا وارد کشور نشده و خبری از تحویل آن‌ها به متقاضیان نیست.

بازار سیاه حواله غیرقانونی جانبازان

در گذشته، زمانی که واردات خودرو بدون محدودیت سقف قیمتی انجام می‌شد، حواله‌های جانبازی با مشکلاتی همراه بودند. حال با اعمال محدودیت‌های جدید، از جمله تعیین سقف قیمت و محدودیت واردات از برخی کشورها، پیش‌بینی می‌شود که قیمت حواله جانبازی به دلیل تعداد محدود و قرارگیری در دسته خودروهای لوکس، افزایش یابد.

البته نکته عجیب‌تر اینکه خرید و فروش حواله‌های خودرویی غیرقانونی بوده و بارها در مورد معامله آن‌ها هشدار داده شده، اما سود بالایی که ناشی از رانت دولت به خودروهای بالای 20 هزار یورو برای جانبازان است، باعث می‌شود تا ریسک معامله این حواله‌ها نیز چندان برای خریداران و فروشندگان مهم نباشد. در نتیجه دلالان و افراد سودجو با خریداری این حواله‌ها می‌توانند سود بسیار بیشتری نسبت به افراد جانباز به جیب بزنند و به نوعی یک رانت دیگر برای عده‌ای خاص ایجاد می‌شود که همواره به دنبال سود بیشتر هستند.

اما با بررسی آگهی حواله‌های جانبازی می‌توان متوجه شد که قیمت این حواله‌ها از چند هفته گذشته غالباً در محدوده سه میلیارد تومان ثابت شده و تغییر چندانی ندارد.

معرفی اجمالی تانک 300 شتابران خودرو

گریت وال یکی از خودروسازان چینی است که برای اولین بار در سال 2020 از تانک 300 رونمایی کرد. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به فورد برانکو آمریکایی دارد و گریت وال سعی کرده با معرفی آن رقیب جدی برای محصولات آفرودی بازار عرضه کند.

تانک 300 از یک پیشرانه دو لیتری TGDI بهره می‌برد که حداکثر 227 اسب‌بخار قدرت و 387 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز شده که قدرت تولیدی را به چهار چرخ منتقل می‌کند، اما تعداد بالای دنده‌ها می‌تواند اندکی از قدرت آفرودی خودرو بکاهد.

داخل تانک 300

مصرف سوخت ترکیبی تانک 300 در محدوده 9.9 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان شده که با توجه به وزن 2155 کیلوگرمی و حجم موتور خودرو قابل پیش‌بینی است. اگرچه برای خودروهای آفرودی، شتاب بالا چندان موضوعیت ندارد، اما تانک 300 می‌تواند در عرض 9.3 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد که رکورد قابل قبولی برای این ابعاد محسوب می‌شود.

کروزکنترل تطبیقی، کیسه‌‌هوای راننده و سرنشین و جانبی، سیستم کنترلی فرود از شیب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، دوربین 360 درجه، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور تابلوخوان، گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، سانروف، ورود و استارت بدون کلید از جمله امکانات جالب تانک 300 محسوب می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه واردات خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • همتی

    سلام وخسته نباشید من همسر جانباز ۳۰ / ازکار افتاده واعصاب وروان هستم به والله اگه خدای نکرده قطع نخاع یا مشگل بدتری داشت تحمل کردنش برام راحتر بودباعث افتخار که پا تمام مشگلات پابه پاش هستم ولی خداوکیلی حق ایتها جانبازان این نیست که نتونن از واردات ماشین نتونن استفاده کنن عادلانه کارکنید درست خیلی‌ها واقعا حق والتاس میکنن ولی حق آدمهای گوشه گیر این نیست با تشکروزحمات با ارزش شما