فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۲۲۶

مدال المپیک ۲۰۲۴ چقدر طلا دارد؟

مدال المپیک 2024 چقدر طلا دارد؟

طبق مصوبات کمیته بین‌المللی المپیک، برگزارکنندگان المپیک پاریس این اجازه را داشتند فقط ۶ گرم از وزن کل مدال طلا (۵۲۹ گرم ) را به طلای خالص اختصاص دهند.

به گزارش تجارت نیوز،

آیا واقعا هر مدال طلایی که ورزشکاران از المپیک فرانسه به عنوان یادگاری و سوغات به خانه بردند، طلای 100 درصد است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید که وزن و جنس مدال‌ها این المپیک واقعا از طلای خالص است، این مطلب را بخوانید.

المپیک هیجان انگیز پاریس به پایان رسید و چین و آمریکا با درو کردن 40 مدال طلا، دست پر از این کشور خداحافظی کردند. در این میان، یکی از اخباری که حین برگزاری المپیک فرانسه به گوش رسید، وزن و جنس مدال های المپیک فرانسه بود و حالا با پایان این مسابقات جذاب، یکی از سوژه های پربحث در فضای مجازی، وزن این مدالهاست.

طبق مصوبات کمیته بین‌المللی المپیک، برگزارکنندگان المپیک پاریس این اجازه را داشتند فقط ۶ گرم از وزن کل مدال طلا (۵۲۹ گرم ) را به طلای خالص اختصاص دهند و مابقی وزن مدال (حدود ۹۲.۵ درصد) باید حتماً از نقره با حداقل عیار ۹۲۵ تا ۱۰۰۰ تشکیل شده باشد.

بر اساس مطلبی که وب‌سایت بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ نوشته است، هنوز هزینه هر مدال مشخص نشده است اما بر اساس ارزش طلا و نقره، طبق گزارش NBC Sports، یک مدال طلا احتمالا حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ دلار قیمت دارد. قبلا گزارش شده بود که یک مدال نقره احتمالا حدود ۴۵۰ دلار ارزش دارد، درحالی‌که یک مدال برنز ممکن است حدود ۵ دلار ارزش داشته باشد.

با این حال این مدال‌ها نمادی از موفقیت هستند و زمانی که به فروش می‌رسند قیمت‌های بسیار بالاتری پیدا می‌کنند. به‌خصوص که ورزشکاران مدال‌های خود را به دلیل مشکلات مالی یا جمع‌آوری پول برای خیریه‌ها فروخته‌اند.

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.