پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: فیلترنت!

پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز: فیلترنت!

حجم فایل صوتی: ۸۹.۷۹M | مدت زمان فایل صوتی: ۰۰:۳۸:۵۵ دانلود فایل صوتی

در چهل و هشتمین قسمت از پادکست اقتصادی رادیو تجارت‌نیوز با یک پرونده مهم درباره تبعات قطع اینترنت همراه شما هستیم؛ زیان این فیلترنت گسترده چقدر است و چه گروه‌هایی قربانی آن خواهند شد؟

پادکستی درباره فیلترنت در ایران

بلاتکلیفی اینترنت در ایران به یک سالگی خود نزدیک می‌شود. اگرچه سختگیری‌ها درباره استفاده مردم از اینترنت از همان ابتدای دولت رئیسی آغاز شد و خود را در کاهش حجم بسته‌های اینترنت موبایل، افزایش قیمت این بسته‌ها و کاهش چشمگیر سرعت آن‌ها نمایان کرد اما این شرایط پس از ماجرای مرگ دلخراش مهسا امینی تشدید شد. این شرایط اتفاقا بهانه‌ای شد تا دستگاه‌ها همزمان با قطع اینترنت کشور، مسیر راه اینترنت ملی را هموار کنند.

تجارت‌نیوز در پرونده این هفته توضیح داده است که چگونه وضعیت اینترنت کشور به شرایط امروز رسید؟ بازندگان و برندگان قطع اینترنت چه گروه‌هایی هستند و سرانجام طرح اینترنت طبقاتی چه خواهد شد؟

گرانی، بی‌کیفیتی و محدودیت سه ویژگی مهم اینترنت در ایران پیش از شهریورماه 1401 و قطع گسترده اینترنت بود. وضعیت امروز اما حول محور قطع اینترنت می‌چرخد تا جایی که تجارت‌نیوز در این پادکست اقتصادی نگاهی دارد نه به اقتصاد اینترنت بلکه به اقتصاد قطع اینترنت در ایران!

از دیگر پرسش‌هایی که در این پرونده صوتی به آن پاسخ داده شده، چینی شدن اینترنت در ایران است. در کنار این موضوع، نگاهی نیز به خسارت‌های واردآمده بر بدنه جوان و نه چندان قویِ کسب و کارهای اینترنتی داشته‌ایم؛ کسب و کارهایی که بازآفرینی آنها پس از مرگ در اواخر سال گذشته با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد بود، به‌ویژه در دولتی که هنوز نتوانسته وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال را رنگ واقعیت ببخشد.

پیش بینی بازارهای مالی هفته چهارم خردادماه 1402

در بخش پایانی پادکست هم همچون هفته‌های قبل، کارشناسان به شما مخاطبان خواهند گفت پیش‌بینی بازارهای مهمی همچون ارز، سکه و طلا، خودرو و بورس در هفته پایانی خردادماه چیست و سرمایه‌های خرد خود را به کدام سو هدایت کنیم.

پادکست اقتصادی تجارت‌نیوز تنها پادکست خبری و تحلیلی هفتگی حوزه اقتصاد و بازارهاست که هر پنجشنبه 9 صبح از شبکه‌های اجتماعی تجارت‌نیوز، اپ فیدیبو و کست‌باکس قابل شنیدن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.