کد مطلب: ۱۶۶۱۷۵

تسهیل صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنایع و کشاورزی

تسهیل صدور کارت بازرگانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنایع و کشاورزی

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای توسعه و رشد محصولات دانش‌بنیان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور به‌کارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی امضاء شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، همکاری در راه‌‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران»، همکاری در جهت راه‌اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، همکاری در تاسیس و توسعه فعالیت صندوق‏‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همکاری در جذب سرمایه برای معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از جمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه معاونت علمی متعهد شد تا نسبت به حمایت معنوی و فنی از طراحی و راه‌اندازی موضوعات این تفاهم‌نامه و نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب فعالان حوزه دانش‌بنیان جهت ورود به موضوعات این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده اقدام کند.

معاونت علمی همچنین باید نسبت به معرفی استارتاپ‌هایی که در حوزه فناوری‌های مرتبط با کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان هستند، به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام کند.

تسهیل در امر اخذ مجوز دانش‌بنیان توسط شرکت‌های مرکز شتابدهی و نوآوری و به‌روز رسانی جهت استفاده سرمایه‌گذاران به‌خصوص صندوق‌‏های سرمایه‌گذاری جسورانه، طرح‌‏ها و ایده‌‏هایی که دارای قابلیت تجاری‌سازی هستند از طریق سامانه www.vc.isti.ir از دیگر وظایف تعریف شده در این تفاهم‌نامه برای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی نیز باید نسبت به راه‌‏اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران» موضوع این تفاهم‌نامه و تاسیس صندوق‌‏های سرمایه‌گذاری جسورانه با موضوع‌های مرتبط با حوزه فعالیت مجمع اقدام کند.

در این راستا مجمع متعهد شد تا برای راه‌اندازی و تقویت سامانه تامین مالی جمعی (Crowdfunding) در مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صدور کارت بازرگانی و عضویت اتاق بازرگانی برای شرکت‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی کند.

معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در هیات‌ها و مجامع بین‌المللی موضوع این تفاهم‌نامه و معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درسامانه www.vc.isti.ir جهت جذب سرمایه از دیگر وظایف تعریف شده برای مجمع در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.