کد مطلب: ۸۰۰۲۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقد و بررسی خودروی سئات آتکا/ خودروی اسپانیایی در اختیار مونتاژکار داخلی

نقد و بررسی خودروی سئات آتکا/ خودروی اسپانیایی در اختیار مونتاژکار داخلی

سئات از خودروسازان محبوب اسپانیایی است که زیرمجموعه شرکت فولکس‌واگن بوده و قرار است قوی‌ترین مدل آتکا از این شرکت، توسط راین مونتاژ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی راین که فعلا در حال مونتاژ محصولات چینی V5 و R3 بوده تصمیم دارد با برداشتن قدمی بزرگ، مونتاژ سئات آتکا که خودروی به‌روز اسپانیایی است را شروع کند.

خودروسازی راین باوجود اینکه طی سال‌های قبل در زمینه مونتاژ خودروهای هیوندای بسیار عالی عمل کرده بود، اما با اعمال تحریم‌ها روی خودروسازی کشور، این شرکت نیز همانند دیگر خودروسازی‌ها روبه افول گذاشت.

حال راین تصمیم دارد با تولید سئات آتکا، به دوران اوج خود بازگردد اما حقیقت این است که تولید خودرویی غیر چینی و به‌روز در این شرایط، نیاز به زیرساخت عظیمی دارد و کار ساده‌ای نیست.

مشخصات فنی

سئات آتکا در بازار اروپا با انواع پیشرانه‌ها به دست مصرف کننده می‌رسد که هرکدام قدرت‌های متفاوتی دارند. اما به احتمال قوی شرکت راین تصمیم دارد قوی‌ترین نسخه آن را در داخل کشور تولید کند.

پیشرانه 2 لیتری چهارسیلندر با تکنولوژی توربوشارژ که توانایی تولید 187 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه به کمک گیربکسی که روی آن قرار دارد، شتاب صفر تا 100 برابر با 7.1 ثانیه دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود 7 لیتر است.

اگر سئات آتکا بتواند با این مشخصات با بنزین داخل کشور کار کند، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین کراس‌اوورهای داخلی خواهد بود.

طراحی ظاهری

آتکا یک کراس‌اوور کامپکت محسوب می‌شود که اوایل سال 2016 معرفی شد و بعدها در سال 2020 با عرضه فیس‌لیفت آن، ظاهر جذابی به خود گرفت. پلتفرمی که برای تولید این خودرو استفاده شده، با پلتفرم خودروی فولکس‌واگن T-Roc یکسان است.

این کراس‌اوور اسپانیایی به وسیله خطوط شکسته‌ای که در سرتاسر بدنه‌اش کار شده، ظاهری خشن و اسپرت به خود گرفته است.

سئات آتکا طولی برابر با 4363 میلی‌متر، عرض 1841میلی‌متر و ارتفاع 1615 میلی‌متر دارد که می‌بینیم برخلاف عکس‌هایش، اندازه بزرگی ندارد.

جانبی سئات

پشتی سئات

طراحی داخلی

انتظار نداشته باشید که با ورود به داخل کابین یک خودروی اسپانیایی، با متریال عالی و طراحی به‌روز و زیبا روبه‌رو شوید. چراکه سئات آتکا از کابین زیبا و به‌روزی برخوردار نیست. اما متریال استفاده شده در بخش داخلی، خوب و قابل قبول بوده و قطعا از چینی‌های بازار بهتر است.

پشت‌آمپر تمام دیجیتالی با اندازه 10.25 اینچ به همراه نمایشگر وسط داشبورد 9 اینچی و فرمان دی‌کات همه توجه‌هارا به خود جلب می‌کند.

سئات

باقی بخش‌ها بسیار ساده و با تریم تمام مشکی طراحی شده که نیاز به توضیحات اضافی ندارد.

آپشن‌ها و امکانات

همان‌طورکه اوایل گزارش اشاره شد، تیپی که شرکت راین تصمیم به ارائه آن در داخل کشور گرفته، نسخه گران‌تر آن است که آپشن‌های بیش‌تری نیز دارد.

از جمله آپشن‌های آتکای فول می‌توان به نورپردازی داخلی، سیستم تهویه دوکاناله، سنسور نور و باران، درب برقی صندوق عقب، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان و وایرلس شارژ است.

همچنین کروزکنترل تطبیقی، رادار هشدار خروج از خط، رادار تابلوخوان، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، هشدار برخورد از عقب، دوربین 360 درجه و هفت عدد ایربگ از دیگر امکانات جالب این کراس‌اوور اسپانیایی است.

البته باید منتظر معرفی رسمی نسخه مونتاژی این خودرو توسط خودروسازی راین بمانیم و ببینیم که آیا این شرکت قصد کاستن از آپشن‌ها و امکانات رفاهی آن را دارد یا خیر.

قیمت جهانی سئات آتکا

نسخه پایه این خودرو در بازار جهانی قیمتی در حدود 27 هزار دلار دارد. اما قیمت نسخه فول آن به حدود 41 هزار دلار می‌رسد که شرکت راین نیز قصد مونتاژ همین نسخه را دارد. درنتیجه انتظار قیمت مناسب از این خودرو پس از عرضه در بازار داخل کشور، نداشته باشید.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.