کد مطلب: ۸۰۰۴۶۱

سرنوشت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در ۲ نوبت

سرنوشت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در 2 نوبت

خودروسازان روز گذشته فهرست جدیدی از افزایش محصولات خود منتشر کردند. اما حال شورای رقابت از منتفی‌شدن این افزایش قیمت‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان حمایت طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی آرین پارس موتور، ایلیا، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتور، مکث موتور و نورا موتور پارس بر ممنوعیت افزایش قیمت خودروهای مونتاژی قبل از تعیین تکلیف این موضوع از سوی شورای رقابت تاکید کرد.

حسین فرهیدزاده در این نامه با اشاره به نامه شماره ۱۴۶-۰۲-۱۰ ص تاریخ 30 ۱۴۰۲/۱/۳۰ فروردین شورای رقابت مبنی بر ممنوعیت رویه‌های مغایر با دستورالعمل شماره ۵۴۳ شورا تاکید کرده که پیرو مکاتبات صورت گرفته قبل پیرامون جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، از آن جایی که بر اساس مستندات ارسالی آن شرکت موضوع بررسی قیمت محصولات تولیدی آن واحد در دستور کار شورای رقابت قرار دارد، هرگونه افزایش قیمت قبل از تعیین تکلیف موضوع فاقد وجاهت قانونی است.

پیش‌دستی مونتاژکاران در بالابردن قیمت خودرو

پس از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، حال نوبت تغییر قیمت خودروهای مونتاژی رسیده است. این نخستین‌باری است که شورای رقابت به بحث قیمت محصولات خودروسازان خصوصی وارد می‌شود.

پیش از این شورای رقابت اعلام کرده بود که احتمال دارد قیمت خودروهای مونتاژی با تغییر چندانی همراه نشوند و حتی در برخی از موارد کاهش قیمت اعمال شود. اما جزئیات بیشتری، مانند درصد یا زمان تغییر قیمت محصولات مونتاژکاران منتشر نشد.

طی روزهای گذشته فهرست‌ قیمت‌های جدید محصولات خود را منتشر کردند که افزایش قیمت قابل توجهی را به همراه داشت. انتشار قیمت‌های جدید این ابهام را به همراه داشت که خودروهای مونتاژی در سال جدید در دو نوبت افزایش قیمت را تجربه می‌کنند. نوبت اول توسط شرکت خودروساز و نوبت دوم از طرف دستورالعمل جدید شورای رقابت.

سپهر دادجوی توکلی، روابط عمومی شورای رقابت، به تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌های جدید نیز صرفا بالاتر از قیمت‌های قبلی نیستند. اما اعلام قیمت‌های جدید توسط مونتاژکاران ارتباطی با شورای رقابت ندارد و شورا دستورالعملی را جدای از این افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کند.

اما اکنون شورای رقابت این مساله را تکذیب و افزایش قیمت‌ها را منتفی می‌داند. حال باید منتظر دستورالعمل جدید شورای رقابت در خصوص قیمت‌ خودروهای مونتاژی ماند و مشاهده کرد که خودروسازان خصوصی که تاکنون درگیر قیمت‌گذاری دستوری نبودند چگونه واکنش نشان می‌دهند؟

برای مطالعه بیشتر، خبر لیست جدید قیمت مدیران خودرو و کرمان موتور را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.